JJ Zaplana: «La Sanitat de Ximo Puig és la dels xinxes, la legionel·la i els endollats»
El vicesecretari general del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, José Juan Zaplana, ha assenyalat avui que la Sanitat que lidera Ximo Puig és la dels xinxes, les rates, la legionel·la, les llistes d’espera més dramàtiques de la història de la Comunitat i la dels endollats «.
Zaplana s’ha manifestat d’esta manera al que ha vingut a anomenar ‘L’hora més negra’ de la Sanitat valenciana on se succeeixen notícies «horribles» com la dels dos nadons morts, un nou brot de legionel·la a Calicanto quan encara no han donat explicacions de l’anterior en què van morir dues persones, sis mesos sense donar compte de les llistes d’espera, un hospital com el Clínic de València amb xinxes i centres de salut amb rosegadors.
I, de nou, ha afegit, «endolls de nous amics de Puig que veuen en la Sanitat pública un retir daurat. La conselleria de Sanitat ha col·locat a més gent que el SERVEF «.
José Juan Zaplana ha assenyalat que mentre tot això està passant a la Comunitat Valenciana «per part del Consell hi ha zero explicacions, zero responsables i zero transparència. Ximo Puig hauria d’aclarir això abans d’intentar formar un Nou govern ple de pegats i rebre i escoltar els col·lectius sanitaris que li han demanat reunions i als que segueix donant llargues «.
Per tot això, Zaplana ha instat Puig a «jugar menys al joc de la cadira» i abans de nomenar conseller explicar com va a acabar amb aquesta «pel·lícula de terror sanitari» i explicar què està passant a amb la legionel·la, què va passar amb els dos nadons morts, com va a acabar amb les llistes d’espera, com solucionarà la insalubritat en els centres de salut i com posarà en marxa el pla de xoc per a aquest estiu.
«Els ciutadans ja no són els important en les polítiques de Puig, són una nosa» com així ho demostra les llistes d’espera sanitària «la cuina és digna d’MASTERCHEF».
Ara, quan coneixem una altra sentència contra la política de personal de la Conselleria i segueixen els endolls de responsables socialistes en l’organigrama sanitari.
Així, ha recordat que veiem com per a Puig la conselleria és «un mas» perquè és capaç de canviar les bases per endollar a un alt càrrec de la conselleria de Sanitat. «Aquest és el PSOE que es presenta aquest diumenge, el que converteix els serveis públics valencians en recessos per als seus amics, el dels cotxes oficials, el dels grans sous per amics a costa de la sanitat de tots».
«La hipocresia de Podem i Compromís»
Davant d’això, ha afegit, Compromís i Podem es reuneixen per avaluar les polítiques del Botànic però «no fan res, no donen explicacions, no hi ha transparència, la seva hipocresia produeix xafogor perquè estan tan abduïts per les butaques i els càrrecs que s’han oblidat de les persones «.
Finalment, ha advertit que ens espera un estiu «complicat» perquè es tornen a retardar els plans de reforç per als propers mesos. «Veurem com per no planificar amb temps no es van a cobrir totes les necessitats que tenim per aquest estiu, com es col·lapsaran els centres de salut i els hospitals».
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana