INVAT · tur presenta a Itàlia el model de Platges Intel·ligents de la Comunitat Valenciana
En aquest marc de trobada, INVAT · tur ha presentat el model de Platges Intel·ligents de la Comunitat Valenciana, en el projecte de Destinacions Intel·ligents (DTI-CV).
L’organització d’aquesta jornada és la resposta a una directiva de la UE per a la renovació del model turístic de la Mediterrània i és una oportunitat de comparació transfronterera entre diferents actors, tant públics com privats, del sector turístic europeu.
Dos projectes similars de DTI, el de Comunitat Valenciana, centrat en el model de Platges Intel·ligents, i el de la Toscana, han compartit presentació al fòrum. El primer a càrrec d’Alejandro Benito de INVAT · tur, i el de la Toscana, amb dos ponents: Valentina Marchi de CNR-IBIMET, i Gianni Masoni, en representació d’aquesta regió italiana.
El model de Platges Intel·ligents de la Comunitat Valenciana s’ha exposat com a exemple juntament amb els casos pràctics de la Toscana com a regió.
Castiglioni de la Pescaia ha presentat el ‘green beach model italià, un projecte similar al de INVAT · tur. La presentació de Benito i Marchi i Masoni ha complementat les presentacions de Platges Verds, Itineraris sostenibles i el d’Identitat Mediterrània.
Trazione MARE s’ha dut a terme gràcies al projecte EcosTRIM, finançat pel Programa Marítim Interreg Itàlia-França 2014-2020, i que aborda, des de la perspectiva de l’estratègia Creixement Blava de la Unió Europea, els reptes del turisme marítim i costaner per l’àrea de cooperació mediterrània.
EcoSTRIM pretén millorar la capacitat d’atreure turistes, explotant el potencial dels territoris, fins i tot fora de temporada, gràcies a la innovació i sostenibilitat de l’oferta i millorant l’accessibilitat dels productes existents per ser més competitius.