Indústria presenta les ajudes per impulsar la gestió i serveis de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana
El director general d’Indústria, Manuel Rosalén, ha presentat a les Entitats de Gestió i Modernització (EGM) les novetats principals de la convocatòria d’ajudes de 2025 que es publicarà en les properes setmanes amb l’objectiu “d’impulsar i millorar la gestió i serveis de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana”.
Rosalén ha avançat que el 2025 aquestes subvencions de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, dirigides a EGM ia entitats gestores, “comptaran amb un important increment en el pressupost” per recolzar no només la constitució d’EGM, sinó també accions relacionades amb la gestió avançada, l’economia circular, l’eficiència energètica, la mobilitat sostenible, les emergències.
Així, ha avançat algunes actuacions concretes que seran subvencionables entre les quals hi ha la implementació d’un canal de denúncies, un portal de transparència per facilitar la participació empresarial en la gestió de l’àrea empresarial o la creació de nous portals web.
El director general ha traslladat aquestes novetats durant la reunió telemàtica de la Mesa Sectorial de les EGM que ha comptat amb la participació de representants dEntitats de Gestió i Modernització de la Comunitat Valenciana, dassociacions empresarials, regidors i tècnics municipals dàrees industrials, així com amb responsables dIvace+i en matèria de sòl industrial.
En aquest sentit, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha manifestat que amb aquests ajuts la Generalitat segueix recolzant les EGM “perquè són la millor eina per comptar amb parcs empresarials ben gestionats i per establir una interlocució directa entre les empreses i l’administració”.
Així mateix, ha subratllat que aquestes subvencions es complementen amb altres iniciatives emmarcades en l’Estratègia de Reindustrialització 2024-2028 adreçades a potenciar la indústria de la Comunitat Valenciana, com són les ajudes per a inversions productives de pimes que compten amb una important inversió de 48,6 milions d’euros i el termini de les quals per presentar sol·licituds finalitza el proper 11 de novembre.
Taula Sectorial EGM
La Taula Sectorial de les EGM és un canal directe de comunicació bilateral entre la Generalitat i les Entitats de Gestió i Modernització. Permet escoltar i conèixer les necessitats concretes d’aquestes entitats i de les àrees industrials per dissenyar accions que en millorin la competitivitat i que incrementin els serveis de valor afegit.
Cal recordar que la Comunitat Valenciana compta fins ara amb un total de 44 EGM constituïdes que contribueixen a gestionar les àrees industrials d’una manera més eficaç.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana