Política

Igualtat participa en una jornada sobre la creació de recursos per atendre nens i nenes víctimes d’abusos

La directora general d’Infància i Adolescència, Rosa Molero, ha participat en una jornada en què s’ha analitzat la creació de recursos específics per atendre els nens, nenes i adolescents víctimes d’abusos, seguint models posats en marxa en altres països europeus, com Islàndia.

Molero ha intervingut en el taller participatiu sobre ‘Acords formals i treball diari de cooperació interinstitucional multidisciplinària per promoure l’interès superior de l’infant a la Barnahus’, organitzat per Save the Children, i en què ha participat el creador d’aquest model i membre de l’ Comitè dels Drets de l’Infant de Nacionals Unides, Bragi Gudbransson.

L’objectiu d’aquesta jornada, ha explicat, és conèixer el procés que es va seguir per elaborar aquest servei, que comença a funcionar a Islàndia el 1998, i que consisteix a agrupar en un mateix espai tots els recursos que intervenen en un cas d’abús sexual infantil, de manera que es creï “un entorn amigable als nens i nenes”.

“Es tracta del millor model a l’hora d’atendre els infants víctimes d’abús sexual des d’una òptica interdisciplinària i interdepartamental”, ha indicat, i ha manifestat la voluntat de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de treballar en aquesta direcció per comptar amb espais en què estiguin “cossos de seguretat, servei de protecció, justícia i salut”.

Molero ha incidit que aquesta unificació d’espais “permet agilitzar el procés judicial a més de reduir la victimització secundària que pot patir el nen o la nena”.

Llei d’Infància

La directora general d’Infància i Adolescència ha assenyalat que la Llei de Drets i Garanties de la Infància i l’Adolescència va en aquesta línia de treballar perquè els nens i les nenes que pateixen qualsevol tipus d’abús tinguin la màxima protecció.

En aquest sentit, ha afirmat que aquesta normativa, que va entrar en vigor a finals de 2018, és “valenta i innovadora”, i està en “l’avantguarda d’Espanya en matèria de protecció i ampliació de drets de la infància i adolescència”, el que situa a la Comunitat Valenciana “a el nivell de les millors lleis europees”.

Aquesta, ha recordat, és una norma que atorga als nens i nenes la consideració de ciutadans i ciutadanes de ple dret, a el temps que impulsa la seva participació en la vida pública i avança en la promoció dels seus drets.

En l’àmbit de la protecció s’obre la possibilitat que la Generalitat es personi com a acusació popular en els casos de violència contra les persones menors d’edat. A més, en els casos d’agressió masclista o violència intrafamiliar, el Consell impulsarà que sigui l’agressor i no la víctima la que abandoni el domicili familiar.

Informació i Foto Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint