Política

Igualtat destina mig milió d’euros a entitats locals per fomentar la inserció laboral de dones i la igualtat entre dones i homes

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha resolt la concessió de 557.336 euros a 107 programes desenvolupats per les entitats locals i dirigits a fomentar la igualtat entres dones i homes, i la inserció laboral de dones en una situació d’especial vulnerabilitat degut, en molts casos, a la crisi econòmica que ha desencadenat la pandèmia de la COVID-19.

Amb la resolució d’aquestes ajudes la Conselleria subvenciona les entitats locals que desenvolupin programes formatius o de millora per fomentar la inserció sociolaboral de dones que, prioritàriament, siguin beneficiàries de la renda valenciana d’inclusió o que es trobin en situacions d’exclusió social.

Amb aquests ajuts es financen també programes encaminats a acabar amb la precarietat laboral de les dones en l’ocupació, i evitar així futures situacions de discriminació entre dones i homes, que en molts casos són la principal causa de violència de gènere.

Per a aquesta finalitat, s’ha destinat un total de 202.384,71 euros per finançar 37 programes posats en marxa per entitats locals.

Pel que fa als programes que fomentin la igualtat es financen les activitats dirigides a l’execució de les mesures, avaluació o millora de el Pla d’Igualtat Municipal, així com aquelles que tinguin com a finalitat millorar la visibilització i participació de les dones en aquells àmbits de la societat ocupats tradicionalment per homes. En aquest cas s’han subvencionat un total de 70 programes amb un pressupost total de 354.951,65 euros.

Criteris de valoració

A l’hora de valorar les sol·licituds, s’han tingut en compte als municipis més petits, comptant amb la màxima puntuació en aquest criteri aquells municipis de fins a 2.500 habitants o mancomunitats de fins a 5.000.

Pel que fa als projectes que fomentin la igualtat entre homes i dones i una major visibilització i participació de la dona s’ha valorat principalment la qualitat i objectius de el projecte, els recursos humans, viabilitat, originalitat de la mateixa i l’avaluació de l’impacte de gènere.

A més d’aquests criteris de valoració, per als programes d’inserció laboral de dones en situacions d’especial vulnerabilitat s’han tingut en compte el programa formatiu detallat de les activitats a realitzar i la formació adreçada a dones que tenen més dificultats per a la inserció laboral.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint