Política

Igualtat adjudica per 4,23 milions d’euros el servei de les accions formatives i orientadores del programa Jove Oportunitat de l’IVAJ

La Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha adjudicat per 4.237.601 euros el servei de realització de les accions formatives i orientadores del programa Jove Oportunitat (JOOP) de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

JOOP és un programa promogut per l’IVAJ, en el marc del Programa Operatiu del Fons Social Europeu, orientat a joves entre els 16 i els 21 anys que se senten fora del sistema educatiu i sense un rumb clar. Es tracta de joves que han abandonat els estudis, després d’anys de fracàs escolar, tampoc no treballen i que s’enfronten a problemes de desmotivació i desorientació.

Jove Oportunitat va començar com a programa de l’IVAJ el 2017 amb l’objectiu d’activar aquests joves personalment, a nivell d’estudis i laboralment, de manera que se’n millori l’ocupabilitat, reduint l’Abandó Educatiu Primerenc mitjançant l’accés a la titulació de formació professional de grau mitjà.

Un dels seus trets específics és que són els departaments de Joventut dels ajuntaments els que proposen participar les persones joves, ja que el programa entra dins de la municipalització de les polítiques de Joventut. Els ajuntaments, en col·laboració amb l’IVAJ, connecten amb joves de les seves localitats per oferir aquesta nova alternativa.

Cada curs JOOP, que utilitza la metodologia del coaching actitudinal, es divideix en quatre mòduls: un mòdul de desenvolupament personal, un de desenvolupament social, un mòdul acadèmic i un altre de visites a empreses. Aquests mòduls sumen un total de 376 hores lectives, en jornades de 4 hores diàries, que reuneixen els grups de joves cada matí, de dilluns a divendres.

Les noies i nois de JOOP, en grups d’entre 8 i 15 participants, reben orientació per part de les i els professionals, el perfil de les quals ha estat acuradament verificat per l’IVAJ perquè resulti adequat a la tasca que se n’espera i ells.

Els coaches del programa són titulats en psicologia i pedagogia amb anys d’experiència en el tracte amb joves i adolescents, i es constitueixen referent al procés de canvi vital de les noies i nois que s’uneixen a JOOP.

Per a aquelles persones joves que no haguessin acabat l’ESO, JOOP us ofereix un mòdul de formació acadèmica per preparar la prova d’accés a la FP de Grau Mitjà.

Els joves participants reben formació per part d’un coach per motivar-los i aconseguir que realitzin una reflexió del seu projecte vital a través de mesures d’acompanyament i de coaching actitudinal que els donarà suport en tot moment.

Aquestes sessions es combinen amb sortides a empreses i institucions en què els agradaria treballar perquè coneguin de primera mà quina és la tasca que s’hi realitza i quina formació necessiten.

Al programa es treballa l’autoconeixement, reforçant la identitat personal i l’autoestima de cada jooper, cosa que els motiva i els fa tenir en compte que la realització dels seus projectes futurs depèn en gran mesura del compromís, de l’esforç i de la gestió de la frustració.

Cal destacar que a l’edició de 2021 el grau d’èxit del programa va ser de més d’un 65%.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint