Ibáñez: «El que el Botànic ven com ajudes urgents als municipis no és més que una publicitat enganyosa»
El portaveu d’Economia del GPP en Les Corts, Rubén Ibáñez, ha afirmat avui que el decret-llei del Consell del Botànic en el qual parla d’ajudes als municipis especialment dificultat «és una publicitat enganyosa».
Ibáñez s’ha pronunciat així en la Diputació Permanent de les Corts. «S’ha parlat de les qüestions d’aquest decret per sobre, però cal llegir la lletra petita i aquest és el gran engany del PSPV i Compromís amb els municipis. Si es valora l’Botànic pels anuncis és un fracàs i si se’ls valora pels seus fets és un caos «, ha assenyalat.
El diputat popular ha indicat que «no hi ha novetat en aquest decret» i ha recordat que en el pressupost de 2018 ja s’incloïa una línia de finançament per a municipis amb dificultats. «Van posar 1 milió d’euros i després van anar retallant fins al 95% de la partida i la van deixar en 50.000 euros per al final fer el que saben fer molt bé PSPV i Compromís: retallar-la tota i executar zero», ha explicat.
«Avui el Botànic pinta de novetat i d’ajuda al municipalisme urgent, però la veritat és que ja els van prometre i no els van donar res. Ara parlen de 240 milions però la realitat és que consignen en el pressupost 500.000 euros «, ha assenyalat.
A més, Ibáñez ha afirmat que la lletra enganyosa «és que no diuen el que han de fer els ajuntaments, i són dues coses: pujar i posar en marxa tots els impostos voluntaris que tenen atorgats per la hisenda pública i avui hi ha un centenar de municipis que no els tenen aplicats. Així que el primer que el Botànic li diu als municipis és que els treguin diners als ciutadans «, ha criticat. «El segon és que els diuen és que la Generalitat els va a comprar el teu patrimoni. Els ajuntaments estan obligats a alienar el seu patrimoni, que l’hi quedarà la Generalitat a un preu de taxació o almenys el 50% d’aquest preu de taxació «.
«El compromís és cap. L’informe d’Hisenda diu que el decret té 240 milions d’euros però «en funció de l’èxit de les mesures de la venda d’actius inclosos», ha explicat Ibáñez. «Diu el Botànic que no és un acte electoralista, però ja s’estan reunint amb els municipis i els van prometent coses, tot i que ha de ser per concurrència competitiva. És un engany «, ha conclòs.
Informació i Foto: http://www.ppcv.com