Ibáñez: «El Botànic ha presentat en Les Corts aquesta legislatura 6.575.000 d’euros ficticis, que mai han arribat»
El portaveu d’Economia del Grup Popular en Les Corts, Rubén Ibáñez, ha afirmat hui que el Consell del Botànic «s’ha compromès amb els valencians i ha presentat en Les Corts aquesta legislatura 6.575.000 d’euros ficticis, que mai han arribat».
Ibáñez s’ha pronunciat així en el debat dels Pressupostos de la Generalitat 2019 que ha començat aquest matí a les Corts. El diputat popular ha assenyalat que «si aquest pressupost és fals, com els anteriors, aquest és en gran. El Botànic ha fet un comiat potent en el seu últim pressupost i han passat de 1.325 milions d’euros ficticis a 2.600 milions d’euros ficticis «, ha assenyalat Ibáñez.
Així, el diputat popular ha explicat que en el que va de legislatura «el Botànic ha presentat en Les Corts i s’ha compromès amb els valencians en un valor de 6.575.000 d’euros ficticis, que mai han arribat». «Hi ha hagut doncs 6.575.000 de drets que no s’han complert. Això d’inventar-els comptes no el posa en cap manual. Les persones amb discapacitat no han cobrat des de gener, els interins no han cobrat en el curs, i no se’ls fa un apunt comptable dient que ja cobraran. En canvi en els pressupostos al Consell si inclou partides que no existeixen «, ha continuat.
«Això no és gratuït, la Sindicatura de Comptes diu, en relació al compte anterior, que la Generalitat ha d’incloure únicament les previsions d’ingressos que de forma raonable va a obtenir. No hi ha justificació per a una altra cosa, però el Botànic no fa cas i inventa més «, ha criticat.
Així, Rubén Ibáñez ha indicat que durant aquesta legislatura el Botànic «ha posat una partida reivindicativa en els pressupostos sobre la necessitat d’un canvi del model de finançament, però el conseller d’Hisenda no es mou de la cadira i el President de la Generalitat ho ha fet una vegada «. Ibáñez ha assenyalat que la Síndica del GPP, Isabel Bonig, i ell mateix, s’han desplaçat quatre vegades al Ministeri d’Hisenda «per defensar els drets dels valencians. Ho hem fet pagant els nostres viatges i el Botànic, que va en cotxe oficial, no s’ha mogut «.
Sector públic i enganys
El portaveu d’Economia ha explicat que una de les esmenes presentada pel GPP és perquè no es produeixin excessos en el sector públic. Així, ha posat com a exemple la Societat Projectes Temàtics, «que té en despeses 29 milions d’euros i en ingressos només 2». «El Consell fa trampes amb els comptes i amb les ampliacions de capital. La nova televisió va presentar comptes amb dèficit zero i en el seu primer exercici té 3 milions de pèrdues. Per això des del PP demanem que la informació als diputats sigui el més ràpida, actual i àgil possible. Demanem que no es modifiquin les partides i línies de sanitat, educació i polítiques socials «, ha explicat.
El diputat popular ha assenyalat que el Pressupost de la Generalitat per 2019 «és una gran mentida també en la seva execució» i ha afirmat que el Govern del Botànic «està acostumat a enganyar a tots, als sindicats també. Així, ha indicat que en les taules de negociació «arriben a uns acords i després el Consell els diu als sindicats que Hisenda no els deixa. És una presa de pèl «. Ibáñez ha demanat que abans de les reunions amb sindicats i per poder arribar a acords hi hagi un informe previ d’Hisenda dient si el que es pacta és possible.
«Aquesta és la veritable situació, pressupost fictici, que només vol omplir de mentides literàries i numèriques els drets dels valencians. Darrere d’aquest pressupost només hi ha retallades i factures al calaix que es multipliquen per dos des de l’arribada del Botànic «, ha afirmat Ibáñez.
Informació i Foto: http://www.ppcv.com