Ibáñez anuncia una inversió publicoprivada de 760 milions al port de Castelló
El president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha anunciat que la inversió per al port de Castelló a l’horitzó 2024-2028 superarà els 760 milions d’euros, “dels quals dos terços corresponen a inversió privada perquè creiem en la inversió públic – privada”. “A PortCastelló posem catifa vermella als que vulguin venir a invertir, aquí no es tanca la porta a ningú, se sent a tothom i s’obren les possibilitats”, ha assegurat.
Ibáñez ha realitzat aquestes declaracions durant la seva intervenció a la IX edició dels Premis Faro, que convoca anualment PortCastelló. Un acte que va congregar a la sala Grau del moll de Costa més de 300 representants del sector polític, social, cultural i empresarial de la Comunitat i que va estar presidida pel president de la Generalitat Carlos Mazón. Entre els assistents va destacar també la presència de la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas i l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco.
En el seu discurs, Rubén Ibáñez va posar en valor les dues grans fites econòmiques el 2023: “tanquem amb la xifra d’inversions executada més alta de la darrera dècada i hem estat capaços de fer-ho amb la xifra d’endeutament més baix de la darrera dècada”.
El màxim responsable de PortCastelló va avançar també la instal·lació de dues grans empreses a la dàrsena sud que s’uniran a Masol, UBE, BP, “grans aliats del port de Castelló”, i amb les quals es tancarà tota la capacitat de granel líquid al port de Castelló.
En la seva intervenció, el president de PortCastelló també es va referir a la tornada de MSC al port de Castelló i, sobre això, va subratllar “hem estat capaços de recuperar una anomalia que ha durat quatre anys, com és la sortida de MSC del port”. “Fa quatre anys es va deixar escapar a la primera naviliera mundial i gràcies a Noatum hem estat capaços de recuperar-ho”. “Han complert la seva paraula, el seu compromís i han estat capaços de dir el port de Castelló val la pena”, va assegurar.
Finalment, Ibáñez ha agraït a altres empreses terminals locals com TMG i PortSur “ferm compromís amb la nostra terra, el nostre port, aposteu a futur, creieu en el present i sou capaços de demostrar que no cal venir fora per fer gran Castelló”. “Som un port de tots i per a tots. Som un port industrial, un motor logístic de la província de Castelló, tenim la pell de ceràmica i avui també hem demostrat que som capaços de créixer com a societat i com a port”, va afirmar.
Per la seva banda, el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, va mostrar el seu orgull per Castelló i la província i, sobre això, va afirmar que “Castelló, el port, la ciutat i la província, tenim la possibilitat i l’obligació de passar de pantalla, pujar un esglaó i elevar-nos”. Va assegurar que “és l’hora de Castelló”, alhora que va desafiar els assistents a “creure en la potencialitat de Castelló, assumir que li toca liderar i passar de pantalla”. “Liderem, estem per liderar Espanya, el mercat, la indústria perquè hi ha capacitat, hi ha coneixement i hi ha inversió”, va assenyalar.
Premiats
La gala premiarà la tasca d’un total de deu entitats i projectes guardonats a cadascuna de les nou categories que reconeixen mèrits en Comunicació, Innovació, Trajectòria Empresarial, Seguretat Laboral, Iniciativa Empresarial, Protecció Mediambiental, Compromís Social, Igualtat i Cultura.
En aquesta edició les candidatures premiades pel jurat han estat: Castelló Plaza; Hackathon Facsa; Càtedra Increa d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge de la Universitat Jaume I; Grup Trimodos; Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament de Castelló; Projecte CRYSTAL-LUNG de Becsa; ITC; Impala SportClub & Spa; Fundació Dones al Timó i L’Associació Cultural La Barraca.
L’esdeveniment té un marcat component social que reflecteix el compromís i aposta de PortCastelló per la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat intel·lectual. Per aquest motiu i, per segon any consecutiu, s’ha comptat amb la col·laboració d’Afanies, els usuaris dels quals s’han encarregat d’elaborar les peces de ceràmica que es lliuraran als membres del jurat, amb voluntaris de l’Associació Síndrome de Down, que hi van col·laborar al lliurament de les estatuetes i amb l’Associació d’Intèrprets de Signes
Els premis Faro van néixer l’any 2016 per tal de reforçar el sentit de pertinença a la Comunitat Portuària de Castelló i contribuir al coneixement públic d’iniciatives noves en diferents àmbits i reconèixer els mèrits del treball realitzat.
Aquest any els guardons compten amb el patrocini de la Diputació de Castelló, Orenes Gran Casino Castelló, Simetria Grupo, Tervalis i Fundació PortCastelló.
Informació i Foto: Comunicació PortCastelló