Herick Campos anuncia la creació d’un grup de treball per impulsar una Ruta la Joguina com a producte turístic
El director general de Turisme, Herick Campos, ha visitat els municipis alacantins d’Ibi i Onil, per valorar la posada en marxa de la Ruta de Turisme Industrial sobre la joguina.
Herick Campos ha anunciat que “des de Turisme Comunitat Valenciana anem a conformar un grup de treball amb els municipis de la Foia de Castalla, a més de les associacions empresarials i el sector alojativo per impulsar una Ruta la Joguina com a producte turístic”.
El director general ha posat en valor “la Foia de Castalla, que compta amb tots els elements per tenir una Ruta Turística de la Joguina, perquè té tot el que necessita un producte turístic específic com museus, oficines Tourist Info, fàbriques visitables, allotjaments turístics temàtics , ia més d’aquí a poc comptarà amb la Casa dels Reis Mags com va anunciar el president Ximo Puig “.
A més, Camps ha recalcat que “des de Turisme estem fent un esforç especial per impulsar rutes vinculades a productes i recursos que ens aportin valor, de manera que farem un entroncament en el futur CdT d’Alcoi, on realitzarem cursos de formació específica en aquesta línia” .
Cal ressaltar que el director general de Turisme ha començat la visita a la localitat d’IBI, on ha visitat el Museu Valencià de la Joguina, en concret l’Exposició “La Ceràmica dóna molt joc”, acompanyat per l’alcalde de la localitat, Rafael Serralta, el regidor de turisme i altres membres de la corporació municipal, així com el director del Museu. Posteriorment, s’ha traslladat a l’Hotel de la Joguina, on l’ha rebut la directora de l’hotel, Dolors Pérez.
En Onil, el director general de Turisme ha visitat el Museu de la Nina i la Tourist Info, situada en el propi museu, i posteriorment s’ha traslladat a el Palau Marqués de Dos Aigües per signar al llibre d’honor, acompanyat per l’alcaldessa de la localitat, Humi Guill.
Esforç de la Generalitat amb el sector turístic
Durant la visita a Ibi, Herick Campos també ha recalcat que “la Generalitat està fent un esforç per aquest sector turístic que està patint, com és la gastronomia, els allotjaments, així com el sector cultural”.
Per això, ha recordat el pla Resistir impulsat per la Generalitat juntament a ajuntaments i diputacions. En aquesta línia, ha assenyalat a través d’aquest Pla “hi ha més de 3,5 milions per a la comarca de la Foia de Castalla destinats a ajudar a aquest sector que l’ha passat i ho està passant malament”.
Així mateix, ha destacat que “tots els ajuts a la Comunitat Valenciana estan ja en marxa, quan hi ha altres comunitats autònomes que estan començant ara i les quanties són inferiors”.
Durant la visita, Camps també ha posat èmfasi que des de la Generalitat “estem fent un gran esforç per reprendre el turisme i la mobilitat a la Comunitat Valenciana”. En aquest sentit, ha assenyalat que “des del Consell estem treballant en el més important perquè puguem reprendre el turisme, que és comptar amb una incidència acumulada baixa”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana