Habitatge col·labora amb el Festival Open House València que apropa l’arquitectura i el patrimoni valencià a la ciutadania
La Vicepresidència i la Conselleria de Benestar Social, Igualtat i Habitatge col·labora en la celebració de la sisena edició de l’Open House València (OHV), que té lloc des d’aquest divendres i fins al diumenge 27 d’octubre. Durant aquests dies, es podran gaudir de visites guiades a més de 80 edificis emblemàtics de la ciutat i 15 rutes urbanes, entre d’altres activitats.
OHV és un festival multidisciplinari que té com a objectiu ajudar a viure i gaudir de l’arquitectura, el paisatge i l’art urbà de la ciutat, impulsant noves maneres de contemplar-la i habitar-la.
Per això s’han organitzat més d’un centenar d’activitats obertes al gran públic, la majoria gratuïtes, que inclouen visites a edificis emblemàtics, places, jardins i construccions de la ciutat i rodalies, rutes urbanes, municipis convidats, taules rodones i concursos . En algunes de les activitats caldrà inscripció prèvia.
Cal destacar que en algunes de les visites guiades, els participants tindran el privilegi de rebre l’explicació per part dels mateixos arquitectes i dissenyadors que els van concebre, transformar, restaurar i fer possibles.
En aquesta edició, com a novetat, es podrà visitar el Centre d’Art Hortensia Herrero, els habitatges a Santa Maria Micaela, l’església del Patriarca o el nou campus de la Universitat Europea. Així mateix, repeteixen altres espais com el Parc Gulliver, Espai Verd, els antics Cellers Vinival o Espai Alfaro.
A més, s’han organitzat noves rutes temàtiques com ‘València Romana’, ‘Mosaic Nolla a València’, ‘Patrimoni Industrial’, ‘València Marítima’ i ‘Urbanisme Tàctic’. Aquestes se sumen a altres anteriors com “Els Jardins del Túria”, “La Muralla Islàmica: Els Murs de Balansiya”, “L’Horta de la perifèria urbana” i “Les Places del Centre Històric”.
També tindran l’oportunitat de conèixer de primera mà showrooms com Stonelluxe, Natuzzi Editions, Mobalco i Kave Home, que s’uneixen al de Porcelanosa.
La seu oficial d’aquesta edició de l’OHV serà la Universitat de València, que enguany celebra el 525è aniversari, sent una de les més antigues d’Espanya. Per això s’han organitzat activitats, trobades, visites i esdeveniments repartits pels seus múltiples edificis, que són part imprescindible del patrimoni arquitectònic valencià.
Així mateix, després de l’èxit de les primeres publicacions editorials d’OHV, Espai Verd: un hàbitat Sostenible, de Manu Calleja, i La plaça de la Reina. Regeneració urbana a València”, de Josep Maria Tomàs Llavador, arriba el tercer volum de la Col·lecció d’Arquitectures OHV, dedicat a l’emblemàtic edifici Espai Vives, de la Universitat de València.
D´altra banda, durant el mes d´octubre, OHV ha organitzat nombroses activitats satèl·lit fora de València. Aquesta edició ha comptat amb tres municipis convidats: Cocentaina, Banyeres de Mariola i Llíria. L’objectiu és donar visibilitat de l’arquitectura de la Comunitat Valenciana, fent-los partícips de l’esdeveniment mitjançant activitats pròpies a la seua localitat.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana