Guillamón exigeix més vigilància policial al Grau, «els continus robatoris en vehicles causen inseguretat i impotència entre els veïns»
El regidor de el Grup Municipal Popular a l’Ajuntament de Castelló, Vicent Guillamón, exigeix a l’alcaldessa, Amparo Marco, més patrulles de la Policia Local en el Grau, «durant tot el dia i especialment a les nits, perquè és quan es produeixen els robatoris i saquejos de vehicles aparcats, com vam veure la setmana passada, un vandalisme que causa inseguretat entre els veïns que arriben passar la nit en blanc, sense dormir, tement ser els pròxims damnificats «.
L’edil popular recorda que el govern municipal liderat per l’alcaldessa Amparo Marco, va tancar la Tinença d’Alcaldia de l’Grau, prometent, la pròpia alcaldessa, incrementar la vigilància amb la nova seu de la Policia Local ubicada a l’antic mercat de Sant Pere però, «a la vista està que no ha estat així, els desperfectes d’aquesta última onada actes vandàlics ens obliga a reclamar de nou més seguretat en el Districte Marítim, la mateixa reivindicació des de fa anys, també per als veïns de la Marjaleria, però que el govern tripartit no fa cas constantment «.
Cal recordar que la Tinença d’Alcaldia de l’Grau era un punt de referència a què acudir davant qualsevol eventualitat, per tots coneguda, «tot i la inversió que s’ha fet a les instal·lacions de l’antic mercat de Sant Pere per a albergar el nou dependències de la Policia Local, aquest no arriba a suplir l’antiga Tinença d’Alcaldia, núm tan sols està oberta 24 hores «, recorda Guillamón.
D’altra banda, el regidor de l’PP recorda que «la manca d’efectius no només afecta a la Policia, ja que la continuïtat dels Bombers al Grau segueix en l’aire, ja que el conveni que es va subscriure a l’respecte el 2011 amb el Ajuntament de Castelló va finalitzar a l’octubre i encara no s’ha renovat «, pel que demana a l’alcaldessa que» busqui una solució per garantir la continuïtat de la prestació de servei presencial de bombers en el Districte Marítim »
Respecte a la crisi sanitària que també està afectant de ple a la plantilla de la Policia Local, amb fins a 28 casos positius comptabilitzats el mes passat, Guillamón assenyala que «la crisi de l’COVID no pot ser una excusa més per seguir negant efectius policials, tal i com demana la ciutadania. És obligació de l’alcaldessa garantir igualment la seguretat de tots els castellonencs »
Guillamón insisteix, «si abans de la pandèmia ja eren escassos els efectius de a Policia Local destinats a l’Grau, ara encara més, és intolerable que una ciutat com Castelló de més de 170.000 habitants estigui subjecta a la vigilància de, únicament, dues patrulles com ha arribat a estar, l’alcaldessa està per donar sluciones no per ser part de el problema «.
Des del Grup Municipal Popular insisteixen en la necessitat d’incrementar els efectius de vigilància. Són conscients de la gran tasca policial que en l’actualitat desenvolupen, tant la Policia Local com la Policia Nacional, i proposen optimitzar els recursos amb l’objectiu de reforçar la presència policial, de manera que es permeti donar una resposta efectiva als delictes que es cometen.
Informació i Foto: PP Castelló