Política

Gonzalo Romero visita el Mercat de la Taronja, que suma 13.200 quilos venuts de producte local aquesta campanya

El regidor d’Agricultura, Gonzalo Romero, ha visitat aquest diumenge el Mercat de la Taronja de Castelló, una iniciativa ja consolidada que acosta cada setmana el producte de proximitat directament de l’agricultor al consumidor i que afronta les seues últimes jornades després d’haver començat la campanya actual el passat 19 d’octubre.

Des de l’inici de la campanya, el Mercat de la Taronja ha estat actiu durant 25 diumenges, amb una venda total de 13.200 quilos de taronges. La mitjana de venda se situa en 528 quilos cada diumenge, amb la participació setmanal d’una mitjana de 16 venedors, la qual cosa reflecteix el bon acolliment d’aquesta iniciativa per part de veïns i consumidors.

L’edil ha volgut mostrar el suport de l’Ajuntament al producte local i als agricultors que participen en aquesta iniciativa, que torna a acostar cada setmana la taronja de proximitat a diferents punts de la ciutat. Durant la seua visita, l’edil ha recorregut les parades instal·lades en les places de Fadrell, María Agustina i Pintures de la Gasulla, on se celebra aquest mercat dominical en horari de 9.00 a 14.00 hores, i on ha pogut conversar amb els productors que ofereixen directament al consumidor un dels productes més emblemàtics de la nostra terra.

Romero ha subratllat que “el Mercat de la Taronja és molt més que un punt de venda, és una mostra viva del valor que té el nostre camp, de l’esforç dels nostres agricultors i de la qualitat d’un producte que forma part de la identitat de Castelló”. En aquest sentit, ha remarcat que “des de l’Ajuntament volem estar al costat del sector agrícola, donant suport a iniciatives que donen visibilitat al producte local, afavoreixen el consum de proximitat i ajuden a mantindre viva una activitat essencial per a la nostra economia i el nostre paisatge”.

Suport al producte de proximitat

El Mercat de la Taronja s’ha consolidat com una de les cites habituals dels diumenges al matí a Castelló, permetent que veïns i famílies puguen adquirir fruita recentment arreplegada directament dels qui la cultiven. Es tracta d’una proposta que uneix alimentació saludable, comerç de proximitat i suport al sector primari en un entorn pròxim i accessible.

El regidor ha posat en valor que aquest mercat “permet donar protagonisme als nostres productors i reconéixer el treball que hi ha darrere de cada collita”. Així mateix, ha assenyalat que “consumir taronja local és també apostar per la nostra agricultura, per les nostres famílies agricultores i per un model més sostenible i arrelat al territori”.

Compromís amb l’agricultura

Romero ha subratllat que el suport al camp i als productors locals continua sent una línia de treball prioritària i ha defensat la necessitat de continuar impulsant mesures i iniciatives que contribuïsquen a reforçar el sector i a visibilitzar la seua importància dins de la vida econòmica i social de la ciutat.

“La taronja no és només un producte de qualitat, és cultura, tradició i una part molt important de la història de Castelló”, ha afirmat l’edil, qui ha afegit que “tenim la responsabilitat de fer costat als nostres agricultors i de continuar promovent espais com aquest mercat, que acosten el camp a la ciutat i posen en valor el que és nostre”.

A més de la seua dimensió econòmica, el mercat representa també una oportunitat per a acostar a les noves generacions al valor del producte de proximitat, a l’origen dels aliments i a la importància de preservar una activitat vinculada a la identitat mediterrània de Castelló.

Informació i Foto Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint