Giner visita el Pla de Barris en el grup Sequiol on s’ha completat ja en alguns dels seus blocs el 70% de la rehabilitació
– La regidora d’Habitatge, Ester Giner, ha visitat hui el grup Sequiol per a supervisar la marxa dels treballe de remodelació dels habitatges, dins del programa ‘Rehabilitem Castelló’ conegut també com a ‘Pla de Barris’ que impulsa l’Ajuntament de Castelló que beneficiarà a prop de 600 habitatges de cinc grups residencials diferents de la ciutat de Castelló i al Grau. Una presència a peu d’obra que s’emmarca dins de la ronda de visites que la regidora realitzarà a tots els grups residencials que abasta aquest projecte com són, a més del de Sequiol, el Ramiro de Ledesma, 25 de Novembre, José Antonio i Mar Mediterráneo, aquests dos últims al Grau de Castelló.
La edila ha apuntat que “en Sequiol són sis blocs de cases on s’està treballant. Les actuacions que s’estan realitzant inclouen la instal·lació de nous sistemes d’aïllament tèrmic per l’exterior dels edificis o la instal·lació d’equips d’aerotèrmia que ja s’ha completat en tots els habitatges, amb l’objectiu de millorar la climatització dels habitatges i la seua eficiència energètica, fent-les més sostenibles”.
“També cal destacar que s’ha finalitzat la substitució de les cobertes en quatre dels sis blocs el que permetrà començar a instal·lar pròximament panells fotovoltaics previstos també en aquesta actuació”, ha ressaltat la regidora.
Giner ha destacat que “en aquest moment podem dir que el projecte del grup Sequiol ha completat ja un grau d’execució del 70% en algun dels blocs”.
La regidora ha recordat que “aquest Pla de Barris suposa una inversió de 17 milions d’euros, comptant amb el finançament de la Unió Europea, i beneficiarà a prop de 600 habitatges. I pretén millorar i posar en valor aquestes zones que estaven degradades urbanísticament per a millorar la qualitat de vida de les famílies que habiten en elles. Una aposta per fer possible comunitats de veïns més sostenibles i uns habitatges amb una major eficiència energètica, la qual cosa redunda en una major qualitat de vida per a la gent que viu en aquests pisos”.
La legislatura de l’habitatge en Castelló
Giner ha insistit que “aquesta està sent la legislatura de l’habitatge a la ciutat de Castelló. Una aposta de l’equip de Govern que lidera l’alcaldessa, Begoña Carrasco, i que abasta des de la rehabilitació d’habitatges, com ocorre en aquest Pla de Barris, però també la liberalització del sòl per a la construcció de més de 3.800, amb un 40% d’habitatges de protecció pública a la nostra ciutat o destinant la quantitat rècord de 1,5 milions d’euros per a augmentar el parc públic d’habitatges socials, complint amb la paraula donada per la nostra alcaldessa”.
La regidora d’Habitatge ha recordat que “l’accés a l’habitatge és la principal preocupació dels espanyols i en aquest sentit estem treballant no sols a facilitar un major i millor accés de la castellonenques tant a l’habitatge nou, com de lloguer o per a poder rehabilitar i renovar els seus habitatges, ja que és un dret bàsic i que impacta de manera directa en el benestar de les famílies”.
Giner ha volgut també agrair “la gran col·laboració i la comprensió que estan tenint les diferents comunitats de propietaris amb aquestes obres, que ve acompanyat també, des de l’inici del projecte amb un diàleg permanent amb l’Ajuntament de Castelló i els tècnics municipals. També així com el compromís de la UTE d’empreses que estan executant els treballs en els diferents grups”.
Informació i Foto Ajuntament de Castelló