Política

Gabriela Bravo anima la Universitat de València a perseverar en la lluita contra el terrorisme masclista

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat la Universitat de València a «perseverar en la lluita contra el terrorisme masclista» perquè «si tots els vectors socials, econòmics i culturals s’impliquen es podrà acabar amb aquesta xacra» .

Per a la consellera, «ni la violència política era un mal endèmic a què ens havíem d’acostumar ni el terrorisme masclista és una maledicció secular que ha d’existir sempre. La primera és ara un mal record i el segon ha de ser-ho», ha dit Bravo durant seva intervenció en el Paranimf de la institució acadèmica, on ha participat aquest dijous en els actes del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.

La consellera ha explicat que el seu departament, en l’àmbit de les seves competències, destina 20.000 euros diaris en un programa que s’articula en tres eixos: més recursos per ajudar les víctimes, més i millor coordinació dels serveis públics i més formació per als professionals que, des de tots els àmbits implicats, atenen les dones que pateixen maltractament.

En aquest sentit, Gabriela Bravo ha recordat els 6.798 casos que s’han atès fins el passat 30 de setembre a la Xarxa d’Oficines d’Assistència a les Víctimes de l’Delicte de la Comunitat Valenciana -25 cada dia- o l’Oficina Especialitzada en Denúncies de Violència de Gènere que va obrir a l’abril a la Ciutat de la Justícia de València i que en sis mesos va assistir a 337 dones, de les quals, 178 van interposar denúncia.

Tot i això, la consellera de Justícia ha explicat que és necessari l’esforç de tota la societat i per això ha elogiat el compromís de la Universitat de València en la lluita contra la violència de gènere a través d’iniciatives com els ‘Espais Violeta’, presentats en aquest mateix acte acadèmic. Per Gabriela Bravo, en l’ambició col·lectiva d’acabar amb el terrorisme masclista «tots han de fer la seva part» i «tot serveix, tot és útil i tot és necessari», ha conclòs.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint