FIFA aprova algunes modificacions a les Regles de Joc de Futbol Sala
Amb el seu document Principals esmenes introduïdes en l’edició 2020-21 de les Regles de Joc de l’Futsal, l’organisme rector de el futbol mundial pretén promoure la creativitat en el joc i fomentar el desenvolupament tècnic.
Les esmenes han estat elaborades pels cinc membres de l’Panell d’Experts de l’Arbitratge de Futbol Sala de FIFA, entre els quals es troba l’espanyol Pedro Galán, president de la Comissió Tècnica d’Àrbitres de Futbol Sala, organisme depenent de l’CTA presidit per Carlos Velasco Carballo.
FIFA equipara per a la temporada que diverses de les seves normes a la reglamentació aplicada al nostre país com en el cas de les faltes en ocasió manifesta de gol amb porteria coberta, la sanció serà la de targeta groga.
Altres esmenes acosten encara més a el futbol sala a el futbol-11 en assumptes com les tandes de penals de cinc llançaments, la possibilitat de realitzar la sacada de centre cap enrere i cap endavant o el fet que el defensor hagi de deixar a el menys un metre de distància durant l’execució d’un tir lliure.
Pel que fa a la conclusió del partit, serà el senyal acústic de l’pavelló la que marqui el final d’el mateix per sobre de so de l’xiulet dels col·legiats. Unes mesures que seran detallades durant la setmana entrant amb nous documents oficials que FIFA té previst publicar.