Esports

Fiabilitat, caràcter i compromís: els 250 partits oficials de Gayà amb el Valencia CF

José Luis Gayà Penya va aconseguir en el partit disputat ahir a la nit davant el Getafe CF la xifra de 250 partits oficials amb el Valencia CF. El capità no va poder celebrar amb victòria aquesta efemèride en una trobada en què des del primer moment li van fer constar la duresa de el partit. La sang que va vessar pel cop en els primers minuts va ser tot un senyal.

La sang valencianista corre per les venes del de Pedreguer des que va néixer en aquesta localitat de la Marina Alta i va arribar sent un nen a la Ciutat Esportiva de Paterna. Primer com a davanter per anar variant posició per reconvertir-se en lateral esquerre fins a debutar amb el primer equip a Llagostera el 30 d’octubre de 2012 a partit de la Copa d’Rei.

Des d’aquest debut Gayà mai ha regatejat esforços i ha mostrat la seva fiabilitat, caràcter i compromís amb el València CF. Dels 250 partits oficials ha disputat 231 com a titular, completant a més els 90 minuts en 230 dels 250 partits -només ha estat substituït en 20 ocasions- dades significatives de la importància de Gayà per a tots els tècnics que l’han tingut des que va debutar fa 8 anys. Amb 25 anys, és el tercer jugador més jove en la història de club en arribar als 250 partits i ocupa el lloc 44 entre els jugadors que més partits oficials han disputat en els gairebé 102 anys d’història de club.

En aquests 250 partits Gayà ha convertit la banda esquerra en un carril d’una única direcció: sòlid en defensa -molt difícil de superar per als rivals- i vertiginós en atac amb les seves contínues arribades a l’àrea rival que l’han portat a anotar 5 gols i facilitar 27 assistències, 4 d’elles aquesta temporada.

Ahir va acabar el partit de nou en àrea rival, donant un centre ras ben intencionat en el minut 95 i lluitant fins al final, encara amb el resultat ja definit. Durant la trobada va deixar també mostra del seu caràcter. Va veure la cartolina groga després d’haver patit una entrada perillosa de Nyom a l’altura del genoll. El de Pedreguer va protestar davant Figueroa Vázquez, que contemplatiu amb el joc dur, va amonestar el capità de l’València CF que ja a la mitja part va tenir una conversa pausada amb el col·legiat a l’respecte d’aquestes accions a el límit de el reglament.

Aquest diumenge serà un dia complicat per Gayà. Jugador de sentiment, pateix amb cada derrota i gaudeix com el que més amb cada victòria. I estarà pensant ja en aixecar-se i aixecar a l’equip per afrontar el derbi de divendres que ve a Mestalla. El que serà el seu partit 251 amb el València CF i on tornarà a mostrar la seva fiabilitat, caràcter i compromís.

Informació i Foto: Valencia CF

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint