FGV contracta una plataforma electrònica per a proveïdors amb l’objectiu de reduir els contractes menors
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha contractat, per un any, una plataforma electrònica per a licitar a través de la mateixa dels Sistemes Dinàmics d’Adquisició, amb l’objectiu de reduir els contractes menors. Gràcies a aquest procediment, la concurrència i publicitat queden garantides.
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, que va entrar en vigor el 9 de març, imposa als òrgans de contractació una multitud d’obligacions noves, entre elles la d’implantar el format electrònic en la contractació pública i la regulació dels contractes menors, limitant l’ús dels mateixos a necessitats excepcionals i imprevistes.
Cal ressenyar que es consideren contractes menors els de valor estimat inferior a 40.000 euros, quan es tracti de contractes d’obres, oa 15.000 euros, quan es tracti de contractes de subministrament o de serveis.
La finalitat última és reduir al màxim possible la tramitació dels contractes menors, objectiu prioritari per a la direcció de l’empresa. Per a això, s’utilitzaran els esmentats Sistemes Dinàmics d’Adquisició per poder contractar obres, serveis i subministraments d’ús corrent, les característiques, generalment, estan disponibles al mercat.
Per començar, FGV ha publicat 23 famílies de productes de subministraments -es ampliarà a serveis i obres si es considera necessari-, i els proveïdors interessats hauran adherir-se a cadascuna de les famílies aportant la documentació requerida en el plec de clàusules administratives i, posteriorment , l’empresa anirà sol·licitant-ofertes en funció de les necessitats. Els diferents sistemes tindran una durada d’un any, i durant el mateix podran anar adherint tots els proveïdors que estiguin interessats.
Per a això, FGV ha contractat a l’empresa Vortal, líder en licitació electrònica, la plataforma per poder tramitar les seves Sistemes Dinàmics d’Adquisició de forma electrònica i totalment gratuïta per als licitadors, en la que serà possible enviar tota la documentació de forma segura i totalment electrònica.
L’empresa entén aquesta obligació derivada de la nova Llei de Contractes com una oportunitat de canvi, generadora de benefici, tant per als proveïdors com per a la pròpia empresa, i és conscient que aquest canvi no és tasca senzilla i exigirà per ambdues parts un esforç per poder dur a terme tot el procés de transició.
FGV ja ha celebrat una xerrada informativa amb els seus proveïdors per anunciar-els nous plantejaments jurídics i de contractació de l’empresa pública, alhora que representants de Vortal els van explicar la utilització de la plataforma electrònica.
Informació i Foto: http://www.gva.es