Més notícies

FGV completa l’adequació de l’espai reservat als trens de Metrovalencia per als viatgers que utilitzen cadira de rodes

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha completat l’adequació a la normativa actual de la zona reservada per a viatgers en cadira de rodes a l’interior dels 62 trens que presten servei en les línies de Metrovalencia.

Amb aquesta actuació, els trens de la sèrie 4300 s’han adaptat al Reial decret 1544/2007, que estableix que les persones que viatgen en cadira de rodes han de poder donar suport esquena i cap en un respatler o mampara encoixinada.

FGV ha habilitat aquest espai en les capçaleres de 40 trens, ja que en els 22 vehicles incorporats més recentment ja comptaven amb aquesta zona perfectament adaptada. El personal de tallers de l’empresa pública ha estat l’encarregat de retirar els seients abatibles i instal·lar espatlleres i una barra horitzontal que compta amb un polsador de sol·licitud de parada.

L’empresa pública també disposa d’aquesta zona reservada a les unitats de tramvia de la sèrie 4200 de València i Alacant, així com en els nou tren-tram que presten servei en el TRAM d’Alacant.

FGV ha dissenyat també per a les estacions un prototip de suport isquiàtic i nous bancs que s’ha instal·lat, a manera de prova, a l’andana de les Línies 1 i 2 d’Àngel Guimerà. Aquest nou equipament s’anirà estenent gradualment a la resta d’estacions de metro i tramvia.

Aquest tipus d’accions estan recollides en el Pla d’Accessibilitat Universal de FGV, impulsat per la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigeix ​​María José Salvador i que té com a finalitat de garantir les condicions de mobilitat de totes les persones sota les premisses d’autonomia, igualtat, seguretat i comoditat per al client

L’objectiu final és aconseguir que el transport públic sigui accessible per a tothom i durant tot el procés del viatge, des del moment en què es pensa en desplaçar-se fins que s’abandona l’estació, mitjançant una sèrie d’accions dirigides, tant a eliminar barreres físiques, com de comunicació i informació amb tots els col·lectius.

El desenvolupament del pla compta amb la col·laboració de les diferents associacions integrades en CERMI Comunitat Valenciana i que formen part d’una comissió de seguiment que, juntament amb FGV, col·labora en proposar i valorar iniciatives encaminades a millorar l’accessibilitat dels serveis de transport a València i Alacant.

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint