Més notícies

Ferrocarrils de la Generalitat realitza treballs de manteniment i esmolat de via en diferents trams de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) inicia aquesta setmana treballs d’esmolat de via, previstos en diferents trams del conjunt de la xarxa de Metrovalència. Les intervencions programades es prolongaran fins a mitjans de març i es fan fora de l’horari de servei per no alterar el servei ofert als viatgers i viatgeres.

Els treballs d’esmolat es realitzen amb l’objecte de tornar al carril a la seva geometria teòrica, reduint així problemes de vibracions, sorolls i desgastos excessius a les rodes dels trens i tramvies, i augmentant així la comoditat dels viatgers i disminuint possibles molèsties als veïnats.

La campanya abasta diversos trams de la xarxa de Metrovalència, tant ferroviaris com a tramviaris, en funció del desgast analitzat mitjançant mesuraments realitzats prèviament.

Aquests treballs es realitzen en jornada nocturna, mitjançant un tren esmolador dotat de queixals que fresen els carrils i permeten recuperar el seu aspecte i prestacions originals.

La primera part de la campanya abordarà l’esmolat ferroviari, mentre que l’esmolat tramviari es realitzarà posteriorment en una segona campanya, en dates per determinar.

Els trams afectats en què es treballarà són, per ordre, Alboraya Palmaret-Machado; Facultats-Colón; Xàtiva-Àngel Guimerà; Ayora-Alameda; Bailèn; Cantereria-Empalme; Túria-Àngel Guimerà; Patraix-Sant Isidre; Sant Isidre-Torrent; i Moncada-Burjassot.

Manteniment

Aquests treballs estan inclosos en les tasques de manteniment de via i infraestructura que es realitzen de forma contínua per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a les línies de metro i tramvia de Metrovalència.

FGV va adjudicar aquest servei el 2019 per un període inicial de tres anys i una possible pròrroga d’una altra anualitat, amb un pressupost superior als set milions d’euros.

En aquests treballs també està inclòs el manteniment i la conservació dels elements fonamentals de la infraestructura, la via, aparells de via i passos a nivell de les línies de FGV a València. De manera que, amb aquestes intervencions complementàries, es pretén preservar la seguretat de les línies; assolir els nivells desitjats de fiabilitat; millorar la qualitat del servei que percep el client; i perllongar la vida útil d’aquestes instal·lacions.

Els serveis a realitzar que es contemplen el manteniment ordinari preventiu que inclou també la utilització de maquinària pesada com és el cas del batuda i esmolada; i accions correctives i de millora, en resposta davant d’una avaria o incidència no prevista, provocada per col·lisions, incendis o inclemències meteorològiques.

Aquests mateixos treballs complementen les accions que s’efectuen de manera habitual per part de l’empresa pública des de la Unitat de Manteniment d’Instal·lacions Fixes.

La xarxa de Metrovalencia compta amb més de 156 quilòmetres de via, distribuïts en sis línies de metro i tres de tramvia.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint