Cultura

Ferran Palau anuncia nou disc “plora aqui” i avança el senzill “aqui no hi ha truc”

Després de gairebé dos anys allunyat dels escenaris, Ferran Palau ha anunciat el llançament de “Plora Aquí”, el seu proper àlbum, per al proper 3 de maig (en format físic, en plataformes digitals estarà disponible el 23 de maig). En aquest nou treball, Ferran promet un concepte renovat, transportant els oients a un món orgànic i real, impregnat de nostàlgia pels “monstres” del passat, començant a presentar-lo a través d’un single disponible des d’avui mateix, “Aquí no hi ha truc”.

A partir de la setmana que ve, el català s’embarca en una extensa gira de presentació del nou àlbum que el portarà per tota la geografia nacional, fent parades a les principals ciutats i festivals del país fins ben entrada la tardor.
Després de la seva aclamada gira finalitzada a finals del 2022 i el llançament de “Joia” el 2021, Ferran Palau arriba amb un àlbum que promet transportar-nos a un univers carregat de criatures fantàstiques, i paisatges naturals.

“Plora Aquí”, gestat al llarg del 2023 en diverses localitzacions, es presenta com una aventura itinerant que desafia les convencions d’enregistrament tradicionals, desdibuixant la figura del productor i donant pas a una col·laboració més cohesionada entre diverses ments creatives. Jordi Matas i Joan Pons han participat en aquest procés, mentre que el Sr. Chen ha encapçalat l’organització i la cohesió del treball. A més, Innercut ha contribuït decisivament a polir i definir l’essència sonora del disc, fent part de la mescla i la masterització.

Palau confessa que durant l’enregistrament d’aquest àlbum, ha recuperat la sensació d’innocència dels primers anys amb Anímic, quan s’enfrontava als reptes sense tenir clar el camí a seguir. Inspirat en músics de folk i soul dels anys 60 i 70, així com en enregistraments de camp, el seu interès per textures lo-fi s’entrellaça amb elements propis del hip-hop, buscant constantment l’equilibri entre allò orgànic i allò digital, diluint la línia que separa aquests dos mons musicals.

L’aspecte visual té un paper protagonista en aquesta experiència. Palau va arribar a la conclusió que els monstres del cinema dels anys 80 i 90 serien el punt focal visual del seu nou treball, una idea que ha cobrat vida gràcies al talent de Pablo Maestres i la il·lustració del dissenyador Dsorder. El concepte visual ha estat ideat per Palau, Maestres i Dsorder, amb els esbossos inicials creats per Ferran i materialitzats (sota la direcció de músic i director) per l’artista Agnès C. Olivé, que juntament amb les seves col·laboradores Andrea Ruiz Pérez i Atena Pou han creat els monstres daquesta història, Snif i Smosly.
Des de fa gairebé una dècada, Ferran Palau ha creat un llegat musical impressionant amb àlbums com “Kevin” (2019), “Blanc” (2018), “Santa Ferida” (2015), i “L’Aigua del Rierol” (2012) , a més del senzill “Cel Clar”.

Al febrer de 2021, Palau va presentar “Parc”, el seu cinquè àlbum i cap a finals d’aquest mateix any, va llançar “Joia”, un àlbum influenciat per l’admiració cap a les dones de Hidden Track Records. Ara tornarà amb un nou univers amb “Plora Aquí”, sempre fidel al seu origen però mirant també cap endavant.

Informació e Imatges: Premsa Panoramica

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint