Política

Eva Ortiz: «PSPV i Compromís donaran en seu judicial les explicacions que no han donat en el pla polític sobre el cas Alqueria»

La secretària general del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Eva Ortiz, ha afirmat avui que PSPV i Compromís «donaran en seu judicial les explicacions que mai han volgut donar en el pla polític».

Eva Ortiz s’ha referit així a l’anomenat cas Alqueria ia la petició de l’expresident de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, de sol·licitar que declarin al jutjat com a testimonis diversos dels diputats del PSPV i Compromís de la passada legislatura, així com càrrecs de confiança. Rodríguez demana la compareixença, entre d’altres, de José Manuel Orengo (PSPV) o Xavier Rius (Compromís).

La secretària general ha afirmat que el cas Alqueria «no es limita a Jorge Rodríguez, tal com volen fer creure PSPV i Compromís. Va més enllà i és una causa que afecta aquests dos partits en si mateixos «. «De fet -ha prosseguit- la sortida de Rodríguez del PSPV va ser forçosa i una decisió que va prendre ell una vegada que es va aixecar el secret de sumari, ja que Puig mirava cap a un altre costat. Es van posar la màscara que el suspenien de militància alhora que seguia sent alcalde d’Ontinyent en representació del PSPV «, ha indicat.

La secretària general del PPCV ha recordat que Rodríguez va ser detingut a la Diputació de València al juny de 2018, quan era president de la mateixa, per presumptes delictes de prevaricació administrativa i malversació de cabals públics. Així mateix, ha assenyalat que segons la Fiscalia està clara la motivació que va portar a Rodríguez a contractar personal que no anava a treballar, que no era altra que el fet que es tractava de persones afins a Compromís i PSPV. «I cap dels dos partits ha donat les explicacions que es requerien. Simplement han passat de puntetes sobre el tema fins que semblava que s’esvaïa. Ara hauran d’explicar en seu judicial el que no volen explicar als ciutadans «.

D’altra banda, la secretària general del PPCV també ha demanat explicacions a Joan Baldoví (Compromís) per la interlocutòria de l’Audiència que l’acusa d’un possible delicte de prevaricació urbanística quan va ser alcalde de Sueca. «Volem que ofereixi explicacions perquè hi ha silencis que clamen al cel. També Mónica Oltra, tan ràpida per exigir explicacions alienes, roman callada i mirant cap a una altra banda davant la possible imputació del seu company de files. És exactament el mateix silenci que en el cas Alqueria. Compromís no s’aplica les mateixes mesures contundents contra la corrupció que exigeix ​​als altres. Quan es tracta d’ells es dediquen a intentar desviar l’atenció mirant cap a un altre costat. Seguim esperant que algú surti a donar algun tipus d’explicació «, ha conclòs.

Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint