Educació

Eva Alcón (rectora de l’UJI) «Ha estat un curs atípic i complicat però hem tret el millor de nosaltres com a comunitat universitària»

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha fet balanç del que ha estat el curs acadèmic 2020-2021, que ha qualificat com «atípic i complicat com a conseqüència de la pandèmia» i ha destacat que la previsió per al pròxim curs és tornar amb la màxima normalitat possible i 100% de presencialitat, sempre que siga possible. «Estem preparats per a encetar el nou curs, el de la recuperació i la il·lusió» ha afegit la rectora.

Alcón  també ha agraït a la comunitat universitària l’esforç realitzat «perquè amb aquesta crisi hem tret el millor de nosaltres i hem demostrat que som un servei públic que no s’ha aturat i ho hem fet sense oblidar que la Universitat és la palanca de canvi social i econòmic de la província».

En l’àmbit de la docència, la rectora ha recordat que l’UJI posarà en marxa dos nous títols de grau el pròxim curs, Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i Intel·ligència Robòtica, i tres nous màsters en àmbits estratègics com són el ceràmic, la salut i la logística, el que suposen «una oferta diferenciada i que respon a la demanda de la societat».

Quant a la investigació, Alcón ha destacat el Pla Propi d’Investigació i l’aposta per la transferència, així com la consecució del segell d’Excel·lència de Recursos Humans en Investigació i les ajudes per a l’atracció de talent internacional, la formació de joves doctors i la requalificació del professorat mitjançant mobilitats.

La consolidació del campus ha sigut altres dels aspectes que ha remarcat la rectora, qui ha enumerat algunes de les accions previstes com la creació d’un nou edifici de transferència, la conclusió de les obres de la nova Facultat de Ciències de la Salut, convertir l’Àgora en un espai per a l’estudiantat, la creació d’una nova zona verda de 10.000 metres quadrats o la continuació d’accions per a la millora energètica dels edificis.

Per últim, la rectora ha fet referència als diferents plans transversals impulsats per l’UJI amb els que «ens hem avançat en el temps i hem sigut proactius». En aquest sentit, ha mencionat el Pla UJI Digital, el pla d’accions per la sostenibilitat i contra el canvi climàtic, i el programa Campus Saludable, entre d’altres.

 

Informació i Foto: UJI

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint