Espaitec debat sobre la importància de la digitalització en educació, sanitat, indústria i administració pública
En els últims mesos les tecnologies de la informació i comunicació han jugat un paper “fonamental”, ha explicat l’UJI en un comunicat. “Des de la comunicació amb els éssers estimats a treballar o estudiar des de casa, passant pel control de la indústria en remot. Situacions d’alerta sanitària com la produïda per la COVID-19 evidencien que la transformació digital ha deixat de ser una opció per convertir-se en una necessitat en qualsevol entorn econòmic i social “, ha precisat la institució acadèmica.
La cinquena sessió de ‘La Clau de la Innovació’ s’adapta a el format en línia, comptant amb un “destacat” grup de panelistes en el debat. Jordi Adell Segura, director de Centre d’Educació i Noves Tecnologies (CENT) de la Universitat Jaume I de Castelló, aportarà la visió de l’educació.
En l’apartat de salut, Miguel Àngel de la Cambra Egea, secretari d’Associació d’Investigadors en eSalut (AIES), donarà una visió de com la sanitat ha d’apostar per models telemàtics i digitalitzats, tant en la gestió com en l’atenció a l’pacient.
José Antonio Heredia Álvaro, director de la Càtedra indústria 4.0 de la Universitat Jaume I de Castelló, proporcionarà la visió de la transformació digital de la indústria.
Pel que fa a l’administració electrònica, Patricia García Zapico, directora general d’Innovació i Promoció de l’Ajuntament de Gijón, aportarà l’experiència d’una entitat pública referència a nivell nacional en la gestió entre administració i ciutadania.
El debat comptarà també amb la participació de Miguel Pérez Subías, president de l’Associació d’Usuaris d’Internet (AUI), qui donarà la visió dels usuaris, defensant com els processos de transformació digital han de resoldre problemes de les persones, no de les organitzacions .
“Només posant al centre de l’ecosistema a la persona i construint propostes i serveis basades en la usabilitat, accessibilitat, transparència i control, la transformació digital serà viable”, ha assegurat.
El programa va dirigit a el sector empresarial de Castelló, emprenedors i aquelles persones que tinguin inquietuds per temes vigents en la societat d’avui en dia i vulguin debatre i exposar els seus punts de vista.
En aquesta ocasió, en la qual s’abordarà la digitalització en diferents sectors, ‘La Clau de la Innovació’ té “especial” interès per a professionals de l’educació, la sanitat, la indústria i l’administració pública, una acció emmarcada dins del programa de acceleració empresarial Castelló Global Program finançat per la Diputació de Castelló, amb la finalitat de “contribuir a generar innovació entre les empreses i l’administració local a nivell provincial”. L’esdeveniment té aforament limitat per ordre d’inscripció en http://www.espaitec.uji.es.