Cultura

Espai LaGranja organitza la trobada de mediació artística ‘Introducció a l’art de fer preguntes’ juntament amb Red Media

Espai LaGranja, centre de mediació i recursos per a la dansa i les arts del moviment de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), anuncia una col·laboració amb Red Media per a la celebració de dues sessions teoricopràctiques sota el títol ‘Introducció a l’art de fer preguntes’.

La trobada, coordinada pel col·lectiu xilè Milm2, tindrà lloc el dilluns 16 i dimarts 17 de juny, d’11.00 a 14.30 hores.

La iniciativa subratlla el compromís d’Espai LaGranja i Red Media amb la mediació com a eix fonamental per a l’activació de la reflexió crítica i la construcció de coneixement col·lectiu.

Aquest programa està dissenyat per a artistes de diverses disciplines, performers, professorat, curadors, escriptores i altres agents culturals interessats a explorar i examinar noves formes i formats dinteracció en làmbit artístic i social.

La col·laboració en aquest programa entre Espai LaGranja de l’Institut Valencià de Cultura i Xarxa Mitjana (de la qual forma part La Mutant, Nau Ivannov, L’Artesà, Centre Austràlia, entre d’altres), reforça el valor estratègic de la mediació cultural com a catalitzador d’innovació i participació, oferint als participants un espai únic per redefinir la seva relació amb l’espai públic.

En aquest sentit, el coordinador d’Espai LaGranja, Guillermo Arazo, ha assenyalat que des d’aquest centre integrat a l’IVC “apostem per la innovació i la mediació com a motors de transformació, i estem convençuts que iniciatives com les que desenvolupen Milm2 enforteixen el teixit cultural i fomenten un espai públic més dinàmic i participatiu”.

Estructura de les sessions

Milm2 es distingeix per la pràctica col·lectiva, on la reflexió crítica és el motor de cada acció. El seu treball es materialitza en intervencions que exploren diverses maneres d’ocupar l’espai públic i les fronteres poroses entre el que és comú i el que és privat.

Aquesta exploració es tradueix en una experimentació constant, des de la performativitat dels cossos i les seves organitzacions socials, fins a la construcció d’objectes artesanals relacionals.

En aquest sentit, les sessions del programa ‘Introducció a l’art de fer preguntes’ es configuraran com un laboratori de pensament i acció, on la pregunta serà disseccionada no només com una figura retòrica, sinó com una tecnologia del llenguatge capaç de deslligar processos creatius i fomentar el pensament crític.

Així, el col·lectiu Milm2 compartirà la metodologia i les eines desenvolupades al llarg de la seva trajectòria, aprofundint en projectes de llarg recorregut com ‘Projecto Pregunta’ i ‘L’Escola Pregunta’, iniciatives que han desplegat a l’espai públic durant l’última dècada.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint