Emergències posa en marxa la campanya de prevenció d’inundacions i recorda als ajuntaments els procediments d’actuació
La Conselleria de Justícia i Interior, a través del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, ha enviat aquesta setmana als ajuntaments de la Comunitat Valenciana i organismes integrats el comunicat d’inici de la campanya anual de Prevenció d’Inundacions 2023, en què es recorda els consistoris que han de revisar els procediments d’actuació davant del risc d’inundacions.
Tota la documentació que forma part d’aquesta campanya està disponible per a baixar-la a la pàgina web d’1·1·2 Comunitat Valenciana: consultar aquí. També podeu trobar en aquesta pàgina la versió actualitzada del Pla Especial Davant el Risc d’Inundacions.
Una part important de la campanya de prevenció d’inundacions consisteix a recordar a les administracions locals que hi ha d’haver plans d’actuació i resposta davant d’inundacions que són gestionats per l’administració local, les empreses que operen i subministren serveis bàsics i els organismes i serveis públics de intervenció i suport. Tot això ja sigui amb un Pla d’actuació municipal mateix davant del risc d’inundacions oa través del Pla municipal d’emergències, aplicable també en aquest cas.
A la circular, l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) també recorda als ajuntaments la inversió duta a terme des d’aquest servei per facilitar l’elaboració dels plans municipals. Dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana que han de tenir el pla territorial d’emergències-PTM, 451 ajuntaments el tenen aprovat i 70 el tenen en procés d’elaboració.
Dels 227 ajuntaments amb obligació de redactar el pla d’actuació municipal davant d’inundacions (PAM IN), 110 el tenen aprovat, 53 estan en el procés d’aprovació i 40 el redacten.
Quan finalitzi la Campanya 2023-24 s’espera que el 89,4 % dels ajuntaments amb risc alt o mitjà d’inundació ja tinguin redactat el pla d’actuació municipal davant del risc d’inundacions.
Es dóna la casualitat que des d’aquest any ja està actiu el sistema ES Alert, que envia missatges als telèfons mòbils en situacions d’especial gravetat i que impliquin actuacions per part de les persones receptores a la població mitjançant la Xarxa d’Alerta Nacional. És un sistema de gran abast que suposa una eina perfecta si també es compta amb l’app GVA Avisos1·1·2 CV, disponible per a iOS i Android, i que informa de les preemergències i emergències vigents i de la seva evolució.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana