Els voluntaris del camp juvenil de l’IVAJ ‘Diverteix-te II’ atenen 25 nens i nenes menors provinents del sistema de protecció de la Generalitat
Les persones voluntàries participants al camp de voluntariat juvenil ‘Diverteix-te II’ de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) atenen 25 nenes i nens menors provinents del sistema de protecció de la Generalitat, als quals ha visitat aquest dilluns el secretari autonòmic de Família i Serveis Socials, Nacho Grande, a l’alberg juvenil La Marina, a Moraira-Teulada.
El responsable de Serveis Socials, acompanyat pel director general de l’Institut Valencià de la Joventut, Vicente Ripoll, ha fet un recorregut per les instal·lacions i ha conversat amb les persones voluntàries i els menors que reben atenció a l’alberg.
Al camp ‘Diverteix-te II’ hi participen 25 joves voluntaris i voluntàries que conviuen i comparteixen experiències amb 25 nens i nenes d’entre 9 i 12 anys tutelats per la Generalitat. El camp ha estat organitzat conjuntament entre l’IVAJ i la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic.
Les persones voluntàries, amb l’assessorament i la guia de l’equip d’animació, programen activitats d’oci educatiu per als menors a càrrec seu, amb qui conviuen entre el 31 de juliol i el 8 d’agost, temps en què es desenvolupa el projecte tècnic .
Totes les activitats del camp es duen a terme sota les consignes d’integració i normalització, amb l’objectiu que els menors hi participin de manera activa.
Camps de voluntariat de l’IVAJ
Els camps de voluntariat de l’IVAJ s’adrecen a joves voluntaris de diferents procedències que es comprometen de manera voluntària i desinteressada a desenvolupar un projecte amb contingut social a favor de la comunitat, combinat amb activitats complementàries d’animació.
Són una iniciativa que fomenta els valors de la convivència, la tolerància, la participació, la solidaritat i laprenentatge intercultural. Les persones voluntàries reben formació prèvia sobre els protocols adreçats a atendre els menors.
Les activitats se celebren a la primavera, estiu i hivern, tant a la Comunitat Valenciana com a altres comunitats autònomes, així com a l’estranger, a través del Servei Voluntari Internacional (SVI).
Els camps també inclouen activitats complementàries com excursions i visites, tallers i activitats formatives, vetllades nocturnes, dinàmiques de grup, activitats esportives i jocs.
Els serveis inclouen l’allotjament en instal·lacions adequades per a l’activitat; règim de pensió completa; formació necessària per al correcte desenvolupament del projecte tècnic; programes d’oci educatiu, amb activitats d’animació i tipus cultural i assegurança d’accidents i de responsabilitat civil.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana