Els sindicats de Justícia protesten a Castelló per reclamar que la reforma judicial inclogui una actualització de les seves retribucions
Representants de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), juntament amb CCOO, STAJ, Intersindical i UGT s’han concentrat aquest dijous a les portes de la Ciutat de la Justícia de Castelló per reclamar que la reforma judicial que està previst implementar al llarg d’aquest any contempli també una actualització de les seves retribucions.
“Demanem a la Conselleria de Justícia que faci una oferta retributiva respecte tant al complement específic com al pla d’actuació que suposa la futura carrera professional, ja que s’implantarà un nou model d’estructura judicial de tribunals d’instància que suposarà més càrregues de treball, cosa que se suma a la sobrecàrrega que ja pateix el personal i posa en perill gran part dels drets adquirits”.
Així, han expressat el seu “temor” que aquesta reforma organitzativa, que segons les previsions començarà a aplicar-se a partir del juny a les partides judicials de Segorbe, Nules i Vila-real per entrar en vigor des d’octubre a Castelló, “lluny de buscar una millor administració de justícia, serveixi per reduir costos a costa del personal”.
En aquest sentit, han alertat que aquest nou model judicial “també preveu redistribucions o reordenacions del personal”, per la qual cosa també han sol·licitat al Consell que “prengui mesures urgents per augmentar les plantilles, reconvertir els reforços en places estables i adequar les instal·lacions judicials actuals a aquests nous tribunals d’instància”.
“Mentre en altres comunitats autònomes aquest sobreesforç per part dels funcionaris sí que s’ha vist reconeguda amb un augment del complement específic, en el nostre cas de moment no existeix un acord sobre això”, han denunciat.
Per això, la concentració d’aquest dijous a Castelló obre un calendari de mobilitzacions que també inclou protestes del personal de Justícia als jutjats d’Elx o València els propers dies.
Informació i Foto: Premsa CSIF