Política

Els pressupostos de la Diputació d’Alacant per a 2019 posaran el focus en l’atenció als municipis ia les inversions hídriques

L’assistència i suport als municipis, la inversió en matèria d’aigua i l’atenció a les persones seran els principals eixos del pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2019, que s’elevaran a 214 milions d’euros en el capítol de despeses, el que suposa un 9,2% més que l’any passat, ja 224.400.000 en Ingressos, tal com ha detallat aquest matí el portaveu del Govern Provincial, Carlos Castillo.

«Avui presentem uns pressupostos que segueixen apostant per les inversions a la província i que acrediten que la Diputació d’Alacant és una administració imprescindible per a les necessitats dels municipis i el progrés de la província d’Alacant», ha destacat Castillo, qui ha apuntat que prova d’això són «els més de 300 milions d’euros d’inversions que aquest equip de govern ha posat en funcionament fins al 2018, ja sigui a través del pressupost ordinari o gràcies als romanents de tresoreria i les inversions financerament sostenibles».

En aquest sentit, ha ressaltat que «ara que està a punt de finalitzar aquesta legislatura, podem afirmar que hem estat l’administració més inversora en la història d’aquesta Diputació».

Respecte als comptes del 2019, l’avantprojecte serà portat a ple el proper 13 de desembre per a la seva aprovació, Castillo ha indicat que «es tracta d’un pressupost ambiciós i que compleix amb els requisits que exigeix ​​la llei, ja que es llança superàvit, permetent-nos ser més ambiciosos en el capítol de despeses «. Així mateix, es preveu una capacitat de finançament de 55,8 milions d’euros pel que, un cop liquidat l’exercici de 2018, permetrà impulsar nous plans d’inversions financerament sostenibles.

Per la seva banda, el pressupost consolidat del grup Diputació -institució provincial, organismes autònoms i fundacions- ascendirà a 267.600.000 d’euros, un 2,6% més que aquest any, mentre que el de despeses s’elevarà un 7,1% fins a arribar als 256 milions d’euros, el que llança un superàvit de 11 milions d’euros.

La Dipu dels pobles, la Dipu de les Persones

La pràctica totalitat de les àrees, excepte Presidència i Relacions Institucionals, experimenten un increment, sent especialment destacable Cicle Hídric, que puja un 70%, Assistència a Municipis, que creix un 57,5% Cultura, amb un 23% de pujada, medi Ambient, que s’eleva un 18,7%, Plans d’Obres, amb un 15,3%, o Infraestructures, amb un 8,2%.

Pel que fa a les principals polítiques que es desenvoluparan, Castillo ha destacat que a la col·laboració amb els ajuntaments per a la prestació de serveis es destinaran 80.200.000 d’euros – 54.300.000 en subvencions i 25,9 milions a través de l’aportació al Consorci Provincial de Bombers.

«Des de la Diputació d’Alacant estarem sempre al costat dels nostres municipis, especialment amb aquells que més ho necessiten», ha insistit el portaveu del Govern Provincial, que ha apuntat, en aquest sentit, que es posarà en marxa el 2019 una nova convocatòria d’ajuts de 400.000 euros, dirigida als ajuntaments de fins a 1.000 habitants- 54 municipis- per col·laborar en les direccions facultatives de les obres.

Pel que fa a les polítiques adreçades a les persones es comptarà amb un pressupost de 59,4 milions d’euros, un 7,9% més que l’any passat i es gestionaran, principalment, a través de les àrees de Famílies i Ciutadania, Benestar de les persones, Cultura, Esports i Foment i Desenvolupament. En aquest punt, Castillo ha indicat que la Diputació d’Alacant seguirà finançant, «davant la passivitat del Consell», la llar provincial amb 10,4 milions d’euros, i el Centre Doctor Esquerdo, amb 11,7 milions d’euros. Així mateix, s’invertiran prop d’un milió d’euros en polítiques de prevenció de violència de gènere i igualtat d’oportunitats i 1.680.000 en el programa de Teleassistència.

Cultura, amb 17,7 milions d’euros, i Esports, amb 4,3 milions, seràs altres de les àrees que tindran un important pes en 2019, destacant en aquest sentit, els 3 milions d’euros que s’invertiran en l’Orquestra Simfònica del ADDA o els 2,9 milions que s’invertiran en activitats de promoció cultural. En matèria esportiva, es reforçaran les ajudes dirigides a ajuntaments, clubs i esportistes, que comptaran amb 2,5 milions d’euros.

El Govern Provincial reforçarà, així mateix, les polítiques mediambientals, àrea que experimenta un incrementodel 18,7 milions d’euros fins a arribar als 10 milions d’euros. Destaquen, entre d’altres partides, els 2,8 milions que es destinaran a eficiència energètica, els 2,3 per paratges i medi natural, el milió d’euros per a la gestió de residus i compostatge o els 200.000 euros que es destinaran, per primera vegada , a col·laborar amb els ajuntaments en el manteniment dels albergs municipals d’animals.

 

 

 

Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint