Els museus de la Diputació d’Alacant celebren la Setmana Santa amb un programa d’activitats gratuïtes complet
La Diputació d’Alacant ha organitzat un calendari complet d’activitats i propostes gratuïtes per a les properes vacances escolars de Setmana Santa, del 22 al 25 d’abril, a través dels museus MARQ i MUBAG. A més, el divendres 18 d’abril, el Museu Arqueològic celebrarà el Dia Mundial dels Monuments i Llocs amb jornades de portes obertes als jaciments i enclavaments.
Visites animades i tallers didàctics relacionats amb l’exposició ‘Ciutats de Llum’ són algunes de les activitats programades per la Fundació CV MARQ, a través de la Unitat de Didàctica, Accessibilitat, Club Llumiq i Responsabilitat Social, per als propers dies de vacances escolars. Els tallers són quatre i consistiran en una visita a sala a les 10.30 hores i l’elaboració de diferents manualitats a les 11.30 hores:
Dimarts, 22 d’abril: Taller moneda romana
Dimecres, 23 d’abril. Taller fresc romà
Dijous, 24 d’abril: Taller mosaic
Divendres, 25 d’abril: Taller escut gladiador
L’aforament d’aquestes propostes, orientades a nens i nenes d’entre 6 i 12 anys, és limitat i la inscripció gratuïta es pot fer a les taquilles del MARQ. A més, els interessats poden consultar tota la informació a marqalicante.com
A més, dimecres 23 d’abril el museu acollirà la tradicional jornada de convivència de les belleses infantils organitzada per la Comissió Gestora de la Federació de Fogueres de Sant Joan i la Fundació CV MARQ, de cara a l’elecció de la Bellesa i Dames d’Honor Infantil 2025. La visita inclourà un recorregut guiat per les sales.
També el Museu de Belles Arts d’Alacant ha dissenyat un programa especial per a aquests dies amb activitats infantils, familiars i per a tots els públics que es faran de dimarts a divendres a les tardes.
Per participar en algunes d’aquestes activitats caldrà fer la inscripció prèvia a través de la pàgina web http://www.mubag.es
Programació MUBAG:
Dimarts, 22 d’abril, (de 17.00 a 19.00 hores): ‘Una estructura amb molt d’art’. Durada 30 minuts. Entrada lliure, sense inscripció prèvia.
Dimecres, 23 d’abril:
– Visita guiada familiar (17.30 hores) a l’exposició permanent ‘El segle XIX. La col·lecció a la llum”. Durada 60 minuts. Places limitades. Inscripció prèvia online.
– Visita teatralitzada “Marinetti i Sarfatti. Contrastos entre la revolució i el classicisme” (18.30 hores) a l’exposició temporal “Milà. Vitrina de la modernitat’ juntament amb dos dels seus protagonistes. Públic general. Durada 60′. Places limitades. Inscripció prèvia online.
Dijous, 24 d’abril: (de 17.00 a 19.00 hores): ‘Una estructura amb molt d’art’. Durada 30 minuts. Entrada lliure, sense inscripció prèvia.
Divendres, 25 d’abril: Visita teatralitzada “Marinetti i Sarfatti. Contrastos entre la revolució i el classicisme” (18.30 hores) a l’exposició temporal “Milà. Vitrina de la modernitat’ juntament amb dos dels seus protagonistes. Públic general. Durada 60′. Places limitades. Inscripció prèvia online.
Dia Mundial dels Monuments i Llocs
D’altra banda, el MARQ ha organitzat una jornada de portes obertes per commemorar el Dia Mundial dels Monuments i Llocs. D’aquesta manera, i en coincidir amb la celebració del Divendres Sant, el 18 d’abril, a la Illeta dels Banyets i al Tossal de Manisses-Lucentum l’horari amb entrada gratuïta serà de 10.00 a 14.00 hores, mentre que la Torre Almohade d’Almudaina podrà visitar-se de 10.00 a 13.00.
Informació i Foto: Diputació d’Alacant