Els favorits del campionat d’Europa de cros per clubs
La Copa d’Europa de cros per Clubs que se celebrarà diumenge que ve a Oropesa del Mar assignarà 5 títols de Campió d’Europa dels quals 3 seran absoluts, la prova masculina, la prova femenina i el relleu mixt, amb dos integrants masculins i dos femenins i 2 a la categoria sub20, la prova masculina i la femenina.
A la categoria absoluta masculina, el màxim favorit és el Platges de Castelló, que l’any passat a Lisboa va aconseguir la cinquena plaça, però que arriba amb els seus atletes en un gran estat de forma liderat per Rodrigue Kwizera, el gran favorit per al triomf individual i que estarà molt ben acompanyat pels internacionals espanyols Sergio Paniagua, la gran revelació de la temporada hivernal, per Aarón Las Heras, que va fer un grandíssim Campionat d’Espanya la setmana passada, i per Sergio Jimenez, a qui el circuit li ve com a anell al dit.
Els seus rivals més importants seran l’actual campió espanyol de cros, el Cárnicas Serrano valencià, liderat per l’internacional espanyol Chiqui Pérez, que acredita una marca de 27.46.08 en 10.000 m. i pel també internacional espanyol Rober Aláiz que posseeix un millor registre de 28,04,01. El Casone Noceto italià i els portuguesos del Benfica i de l’Sporting de Portugal, a priori, seran els equips que també lluitaran pel títol europeu. El Casone ha inscrit dos atletes estrangers, l’ugandès Oscar Chelimo, bronze a l’últim Cto. Del Món a 5.000 m. i al burundès Egide Ntakarutimana que posseeix una millor marca en 10.000 de 27:24.59, encara que només hi podrà participar un dels dos ja que cada equip només pot competir amb un atleta estranger. El líder de Benfica serà el kenyà Rubén Longosiwa, amb una millor marca en 10.000 de 28:37 i per part de l’Sporting la seva millor carta serà el també kenyà Charles Lokir, sens dubte un dels favorits també per al triomf individual i que té una marca de 27:30 als 10 k.
A la categoria femenina competiran 4 equips espanyols, el Platges de Castelló que va aconseguir el títol europeu el 2022, el Bilbao que també aconsegueixo pujar al podi el passat any i el campió i subcampió d’Espanya actuals que són el València Club Atletisme i l’Adidas . Aquests quatre equips juntament amb l’Sparta danès i l’Sporting de Braga són els màxims favorits per pujar al podi en aquesta edició.
L’equip castellonenc compta amb l’etíop resident a Espanya Likina Amebaw com a líder i estarà ben secundada per les internacional espanyola Naina Ait Alibou i Cristina Espejo. El Bilbao ha estat l’equip que s’ha reforçat més per a aquest campionat i seran importants els fitxatges de Carolina Robes i Isabel Barreiro, que juntament amb Laura Priego i Irene Sánchez Escribano parteixen com les grans favorites. L’Adidas competirà amb Agueda Marqués, Nuria Lugueros i Marta Galimany i el València basarà el seu poder amb Solange Pereira, Rosalia Tárraga i la gijonesa Beatriz Álvarez.
Molt perillós per als interessos hispans serà l’Sporting de Braga que estarà liderat per l’etíop Berhe Mesela i per Mariana Machado, mentre que l’Sporting de Portugal alinearà la kenyana Farcy Cherono com la seva millor carta.
Al relleu mixt hi ha 4 equips que destaquen sobre la resta d’inscrits i que lluitessin pel títol, el Platges de Castelló, actual campió, l’Sporting de Portugal, el Rogendorf suís i el Dècimas francès.
El Playas és el favorit per revalidar el títol obtingut a Lisboa i presenta el mateix equip que l’any passat amb Mireya Arnedillo, Abde El Khayami, Winni Nanyongo i Víctor Ruíz. A l’Sporting de Portugal els seus atletes més importants seran Salomé Afonso que acredita 4:07.98 en 1.500 i Rubén Amaral amb un registre de 3:39.52. Per la seva banda l’equip suís té les seves millors cartes a les dues noies Guyot amb 4,21, 05 i Fehler que n’acredita 4,23,75 i l’equip francès del Décimas destaquen les components femenines Maamuri acreditant 4,19,23 i Guillounat amb 4,22,58 i l’atleta masculí Brecs amb 3,43,82.
A les categories sub20 és molt difícil parlar de favorits ja que amb el canvi de categoria dels atletes, molts equips, que han competit als seus nacionals al novembre, tenen atletes que ara són sub23 i no poden entrar als equips i seran atletes diferents els que han aconseguit la classificació per a aquest europeu.
En definitiva, un extraordinari espectacle esportiu que els aficionats a l’esport en general podran gaudir a l’aire lliure i de forma gratuïta a la Platja Verda d’Orpesa del Mar a partir de les 10:00 hores.
La cita es tancarà amb una cursa “open” per a corredors populars que faran servir el mateix circuit del campionat combinant-lo amb 3km d’asfalt. Aquesta prova, que l’organització ha anomenat Total Runner 5k, té obertes les seves inscripcions a http://www.atletismecastello.es amb un 50% de descompte utilitzant el codi PLATJAS2, que deixa el preu de la inscripció en 5€ amb samarreta commemorativa.
Informació i Foto: Club Atletisme Playas de Castellón