Els diagnòstics i les estratègies territorials de Avalem Territori es presenten a la Universitat d’Alacant
El Saló de Graus Alfredo Orts de la Universitat d’Alacant ha acollit aquest dilluns la presentació del projecte “Avalem Territori” a la província d’Alacant. Una iniciativa de les universitats d’Alacant, València i Castelló al costat del SERVEF que ha realitzat un diagnòstic socioeconòmic del conjunt de la Comunitat de manera territorialitzada i que en la seva segona fase està realitzant el disseny d’estratègies per al foment de l’ocupació i què en l’última banda, el 2019, implementarà el desenvolupament de les estratègies dissenyades.
A l’acte, celebrat a la Universitat d’Alacant, han assistit tècnics i responsables d’ocupació de diferents ajuntaments i entitats de la província i l’han protagonitzat, la vicerectora d’Estudiants i Ocupació de la Universitat d’Alacant (UA), Nuria Grané; el secretari autonòmic d’Ocupació i director general del SERVEF, Enric Nomdedéu; la directora general d’Ocupació i Formació del SERVEF, Rocío Briones; el vicerector de Projecció Territorial i Societat de la Universitat de València (UV), Jorge Hermosilla. Entre els assistents es trobava el regidor de l’Ajuntament d’Alacant, Daniel Simón o l’alcaldessa de Benilloba, Ana Delia Gisbert.
Jorge Hermosilla, com a coordinador acadèmic del projecte ‘Avalem territori’, ha explicat que la primera fase del projecte, que es va abordar en 2017, va consistir en l’elaboració de diagnòstics territorials dels mercats laborals locals-territorials, ja que constitueixen l’escala fonamental per al anàlisi de la situació laboral. Aquests diagnòstics es plasmen en la publicació que s’ha presentat avui titulada ‘Ocupació i territori’, una obra d’anàlisi i de diagnòstic de l’escenari actual del desenvolupament territorial de la Comunitat Valenciana en relació amb el mercat laboral. Es tracta d’una obra que ha reunit especialistes de tres universitats públiques en aquests camps d’investigació, el territori i el mercat laboral, i que ha comptat per la seva elaboració amb la participació de nombrosos tècnics del propi territori.
La vicerectora de la UA Núria Grané ha exalçat l’oportunitat que suposa “treballar les 3 universitats conjuntament en benefici de l’ocupació valencià”. El seu equip de recerca està abordant les estratègies d’ocupació de les àrees funcionals alacantines.
“Durant els primers mesos de 2018 el treball s’ha centrat en el disseny de la metodologia i l’elaboració de les estratègies territorials d’ocupació. Estem dissenyant un pla estratègic per a l’Ocupació que estarà configurat per una relació d’objectius estratègics estructurats en tres àrees de treball (recursos, xarxes i innovació territorials) i desglossats en actuacions generals mitjançant línies estratègiques “, ha apuntat el vicerector Jorge Hermosilla.
Avalem territori pretén “aprofitar les característiques individuals de les comarques per impulsar estratègies d’ocupació més eficaces, generar llocs de treball estables i de qualitat, que permeten activar el consum i aconseguir una vida digna per al màxim nombre de persones”, ha assegurat el secretari autonòmic, Enric Nomdedéu.
Antonio Martínez Puche, coordinador de l’equip de la Universitat d’Alacant, ha destacat “la importància de la col·laboració i la participació en l’elaboració, tant del diagnòstic que ja hem realitzat, com de les estratègies que ara dissenyarem i finalment de la seva aplicació. Resulta clau comptar amb el territori, amb els agents que estan en contacte amb les empreses i les persones per definir el que és necessari i per posar-ho en pràctica “.
Informació i Foto: http://www.web.ua.es