Elisa Núñez i Salomé Pradas agraeixen els esforços realitzats en el marc del dispositiu d’emergència contra incendis dels dies 10 a 15 d’agost
La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, i la de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, han agraït als veïns, visitants i alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats per les mesures dictades per la Generalitat la setmana passada , els seus esforços en pro del bé comú, que han ajudat que el pont d’agost transcorri sense incidents destacables al nostre entorn natural.
La Generalitat va declarar, dijous passat, el màxim nivell de preemergència per risc d’incendis forestals (PEIF) a tot el territori regional davant l’arribada d’una massa d’aire càlid que va provocar un ascens important de les temperatures. L’establiment d’aquesta alerta, que va estar en vigor entre el 10 i el 15 d’agost, va suposar l’adopció d’una sèrie de mesures de protecció extraordinàries als terrenys forestals, especialment als parcs naturals.
Aquestes mesures, dirigides a protegir la ciutadania i cuidar el patrimoni natural de la Comunitat Valenciana, van provocar diversos inconvenients en aquestes zones, com a determinades limitacions d’ús de pistes i camins, dels quals, com han assenyalat, la Generalitat n’és conscient.
Per això, totes dues volen posar en valor, una vegada més, l’excel·lent tasca del personal tècnic i d’emergències, tant de la Comunitat Valenciana com a nacional, així com d’agents mediambientals i forces i cossos de seguretat activats al dispositiu.
De la mateixa manera, la consellera de Justícia i Interior ha reiterat que “prevenir és la millor eina per lluitar contra els incendis”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana