Elisa Díaz: «El Consell aboca a la palma blanca d’Elx a la ruïna a l’excloure el sector de les ajudes pel Covid19»
Elisa Díaz ha comparegut avui a Elx al costat de la regidora de el Grup Municipal Popular Manuela Mora per reclamar a PSPV i a Compromís un compromís clar amb el sector de la palma blanca. «A dia d’avui no entenem els motius pels quals el sector de la palma blanca ha estat exclòs de les ajudes emeses per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. Per això hem presentat una bateria de preguntes en Les Corts per saber quins són aquests motius «, ha assenyalat Díaz.
A aquesta bateria s’uneix una Proposició no de llei sobre la necessitat que la Generalitat convoqui noves ajudes per als productors afectats per la crisi sanitària de l’Covid19, «en què s’inclogui, de forma expressa, a el sector de la palma blanca», ha explicat. Díaz ha declarat que «des del Grup parlamentari Popular en Les Corts seguirem donant suport a la cultura i artesania il·licitana, sent la palma blanca senyal, no només d’Elx, sinó de tota la Comunitat Valenciana».
«El silenci i inactivitat de PSPV, Compromís i Podem posa en risc el futur d’aquest sector perjudicant greument les nostres tradicions», ha continuat la portaveu de Medi Ambient. «El PPCV seguirà defensant el valor cultural, tradicional i artístic de la Palma blanca; una cosa tan vinculat a el Diumenge de Rams que no podríem entendre una cosa sense l’altra «, ha afegit.
La diputada ha assenyalat que Elx «necessita de la implicació i col·laboració de tots els representants i Administracions Públiques per evitar la fallida de les famílies que es dediquen a aquest ofici tan significatiu. El meu compromís amb aquest sector i amb la ciutat d’Elx és clar, reivindicaré el que no reivindica la Consellera il·licitana Mireia Mollà; reivindicaré la necessitat d’ajudar i implicar-se amb la Palma blanca i les seves famílies; reivindicaré com fa tot el Grup Municipal Popular davant totes les administracions, perquè Elx segueixi lluint les seves palmes blanques per tot el món «.
Per la seva banda, Mora ha assenyalat que el Grup Municipal Popular d’Elx «segueix treballant amb les famílies il·licitanes que es dediquen a la palma blanca per buscar una solució a la seva situació, el deure moral de salvaguarda de les nostres tradicions fa que no puguem mirar cap altra banda com està fent la consellera Mollà i l’alcalde d’Elx «.
Mora ha recordat que el gremi de productors i artesans de la palma blanca ha tingut unes pèrdues de 1,3 milions d’euros i tal com han reiterat amb un ajut propera als 300.000 euros podrien salvar la campanya d’aquest any. «Com a representants públics hem de fer visible la terrible situació que estan vivint aquestes famílies il·licitanes, famílies que durant molts segles han fet del palmell autèntiques obres d’art, famílies que generació rere generació han fet que el món miri cada any a el Diumenge de Rams il·licità, famílies que realitzen una pastera-nia única al món que arriba a uns extrems de virtuosisme absolutament espectaculars «, ha indicat.
«Des del Partit Popular seguirem treballant i lluitant per protegir i evitar que una cosa tan nostre com la palma blanca es converteixi en una víctima més d’aquesta terrible pandèmia» ha conclòs Mora.