El VillarrealCF perd en el Benito Villamarin davant el Betis (2 a 1)
La sort va tornar a girar l’esquena al VillarrealCF davant el Betis al Benito Villamarin, que en l’últim minut van acariciar l’empat des del punt de penal. Santi Cazorla es va topar amb Pau López i no va poder igualar un partit que arribava a la seva fi. Un doblet de Lo Celso va deixar sense premi al quadre ‘groguet’ en un disputat partit en què Funes Mori va marcar la diana del Vila-real.
Javi Calleja va donar continuïtat als futbolistes que van jugar davant el FC Barcelona. A excepció del canvi obligat per sanció d’Álvaro, que va deixar el seu lloc a l’italià Daniele Bonera, van partir els mateixos homes que van aconseguir el meritori empat a quatre davant el quadre culer a La Ceràmica.
La bogeria es va apoderar de la trobada en els primers compassos. Tots dos equips van sortir al rectangle de joc amb atreviment, ritme i ganes d’encarrilar el duel des del primer minut. La primera ocasió va caure del costat local. Un centre d’Emerson que va tocar a Pedraza va acabar posant en dificultats a un atentíssim Sergio Asenjo, que va treure una pilota enverinat que es dirigia a l’escaire.
La reacció del Submarí no es va fer esperar. Un minut després, després d’una vertical acció al contraatac de l’equip groc, Samu Chukwueze va estavellar un xut lateral a les mans de Pau López.
Com no podia ser d’una altra manera després d’una arrencada frenètic, els gols no van trigar a pujar al marcador. Al minut 11, El Celso va aprofitar una assistència a l’espai de Guardado per batre Asenjo amb una vaselina. Poc li va durar l’alegria al quadre verd-, que tan sols dos minuts després d’estrenar el electrònic es va topar amb una encomiable reacció dels grocs. El defensa argentí Funes Mori va signar el gol de l’empat amb un espectacular cop de cap al cor de l’àrea després d’un servei de córner botat per Santi Cazorla.
Gairebé aconseguida la primera mitja hora de joc, l’infortuni va obligar a Javi Calleja a alterar el seu pla inicial. Daniele Bonera, amb molèsties, va haver de retirar-se del terreny de joc. En el seu lloc, va entrar el migcampista Santi Caseres i el Vila-real va recompondre el sistema passant a jugar amb un 4-3-1-2.
El Submarí estava signant un partit molt seriós. Sotmetent als bètics a una pressió asfixiant i circulant amb criteri la pilota en camp contrari, els grocs rondaven l’àrea verdiblanca. L’ocasió més clara la va tenir Santi Cazorla, que, al minut 36, va obligar a Pau López a signar una supèrbia estirada després d’un llançament de lliure directe.
La segona meitat va arrencar amb una successió de possessions alternes entre els dos equips. Sense encert en els últims metres, ni Betis ni Vila-real van gaudir d’ocasions clares a la tornada dels vestidors.
Al minut 62, i després de tres intervencions de mèrit de Sergio Asenjo, El Celso va caçar una pilota morta a l’àrea per posar el 2-1 al marcador.
A la recerca de l’empat, Calleja va moure la banqueta, donant entrada a Bacca i Gerard Moreno. El Submarí va buscar el gol de la igualada. Al 89 ‘, el Vila-real va poder signar taules des dels onze metres. El col·legiat va decretar pena màxima per mà de Bartra. Santi Cazorla va prendre la responsabilitat de tirar el penal. El migcampista asturià va topar amb Pau López i el Submarí no va poder puntuar en la seva visita al Benito Villamarín.
El Vila-real tornarà a competir dijous davant el València en UEFA Europa League (Estadi de la Ceràmica, 21.00 hores).
Informació i Foto: VillarrealCF