El Villarreal Femeni puntua en la seua visita a l’Athletic i jugarà una temporada més en primera divisió
Objectiu complert! El Vila-real Femení jugarà una temporada més a la màxima categoria del futbol femení espanyol! Les grogues necessitaven un punt per certificar la permanència i, gràcies al gol de Fatou Kanteh al minut 73, aconsegueixen l’objectiu i estaran la temporada que ve a la Lliga F.
Ja va avisar Sara Monforte a la roda de premsa prèvia al partit contra el conjunt basc que les grogues no especularien intentant amarrar el punt necessari per certificar la permanència. I així va ser. El Vila-real Femení va buscar la porteria de l’Athletic Club Femení des dels primers minuts per trencar l’empat inicial. Així, els primers deu minuts del matx es van jugar al camp local i aviat van arribar les ocasions grogues.
Al minut 8 de partit Maria Llompart penjava una pilota al cor de l’àrea i Sheila, amb el cap, se la deixava a prop de l’àrea noia a Paola Soldevila que a prop va estar d’avançar el Vila-real Femení, però Amaia, atenta, aturava el xut de la migcampista grogueta.
Les grogues van insistir en la recerca del primer gol i van continuar generant ocasions de perill sobre la porteria bilbaïna. Maria Llompart, inspirada en la projecció, va trobar en diferents accions Fathou Kanté, que amenaçava constantment l’esquena de les defensores locals.
Les grogues seguien insistint en la recerca del primer gol. María Llompart, inspirada en la passada, filtrava constantment passades a Fathou Kanté, que amenaçava una vegada i una altra l’esquena de les defensores locals. Sheila, la seva companya a la punta d’atac avui, ho intentava també amb un tir llunyà que va bloquejar en dos temps Amaia. Arribàvem a la mitja hora de partit i el Vila-real Femení seguia portant el pes del partit.
Al minut 32 de partit només el pal va evitar que el Vila-real Femení s’avancés a l’electrònic. Nerea Sánchez filtrava una passada perfecta a l’esquena de la defensa basca per a Kanteh que, dins de l’àrea, deixava a terra una defensora local amb una retallada excel·lent i, posteriorment, disparava contra la fusta. Les grogues, a prop del descans, mereixien anar per davant al marcador.
El partit marxava al descans amb empat a zero al marcador.
El Vila-real va sortir amb la mateixa intensitat al segon acte. Albeta arribava a línia de fons i treia una centrada enrere que a prop va estar de rematar amb el cap Sheila. Tot i això, l’Athletic Club s’avançaria en la jugada posterior per mediació d’Ortega.
Sara Monforte va moure la banqueta buscant la reacció de les seves. Panxa Lara, Estefa i Tere Morató van entrar al llarg de la segona part per buscar l’empat.
I Kanteh va desfermar la bogeria a Lezama! Corria el minut 73 del matx quan la davantera groga sola dins de l’àrea, encara que una mica escorada, disparava contra la porteria local. Amaia detenia en primera instància, però Fatou, al rebuig, no perdonava i empatava el partit. El resultat li valia al Vila-real Femení per ser equip de primera divisió, però faltaven més de 15 minuts trepidants.
El Vila-real Femení va saber patir fins al final per aguantar el resultat i, de fet, va gaudir d’accions per posar-se al davant al marcador. Finalment, Athletic Club i Villarreal Femení van signar les taules. Les grogues seran equip de primera divisió un any més.
Fitxa tècnica:
Athletic Club: Amaia; Amaia Martínez, Valdezate (m. 46, Landaluze), Naroa, Eunate; Elexpuru, Mariana (m. 56, Oguiza), I. Corres (m. 46, Monente), Itxaso, S. Ortega; Nekane (m. 68, Azkona).
Vila-real Femení: C. Carbonell; Giménez, Lara Mata, C. Cubedo, Albeta (m. 66, Estefa); Nerea (m. 66, Tere), Cienfu, Soldevila, M. Llompart (m. 54, F. Lara); Kanteh, Sheila (m. 79, Claudia I.).
Gols: 1-0. Min. 48: S. Ortega. 1-1. Min. 73: Kanteh.
Àrbitre: Paola Cebollada López (Comitè Aragonès). Va mostrar cartolina groga a la jugadora local Oguiza, així com a la visitant María Llompart.
Incidències: Partit corresponent a la Jornada 30 de la Finetwork Lliga F entre l’Athletic Club i el Vila-real Femení, celebrat a Lezama.
Informació i Foto: Villarreal CF