El Villarreal CF ja es centenari
El Villarreal CF ja és centenari. El club compleix avui 100 anys i ho celebrarà amb la Festa del Centenari, una gran cerimònia, que tindrà lloc aquest divendres a l’Estadi de la Ceràmica, a partir de les 20.00 hores. A la seva remodelada llar, els aficionats groguets gaudiran d’una representació artística dels 100 anys de la història del club i la ciutat.
100 anys de passió pel Vila-real
Fundat el 10 de març de 1923 per un grup d’aficionats vila-realencs, va tenir al farmacèutic José Calduch Almela un dels seus grans impulsors. Encara que no va disputar partits oficials fins a la dècada següent, el llavors Club Esportiu Vila-real sí que va començar a definir els que encara avui dia són clars senyals d’identitat. Una de les primeres decisions, de fet, va ser adquirir uns terrenys a la partida del Madrigal per construir el que avui és un dels camps més antics de la màxima categoria, l’Estadi de la Ceràmica.
Des de llavors, el Vila-real CF ha militat un total de 23 temporades a Primera Divisió, aconseguint fins i tot un subcampionat (temporada 2007/2008). A Europa, els grocs han guanyat la UEFA Europa League (2021) i han arribat a les semifinals de la UEFA Champions League les temporades 2005/06 i 2021/22.
El futbolista amb més partits oficials al Vila-real CF és Manu Trigueros, (445 partits) superant altres llegendes com Bruno Soriano, Mario Gaspar i Marcos Senna. El màxim golejador a la història del Vila-real a l’elit és Gerard Moreno, amb 105 gols.
Informació i Foto: Villarreal CF