El Villarreal B lluita fins al final pero no aconsegueix remuntar i el Melilla accedeix a al segona ronda del play off d’ascens a la liga 123
El VillarrealB va perdre 2-1 davant la UD Melilla en un partit en què els grocs van ser netament superiors al seu rival i van barallar la remuntada en el Álvarez Clar. Un gol de Mario a la primera meitat va avançar el conjunt de Miguel Álvarez, que va estavellar dues cuirs en el travesser i va posar en moltes dificultats al quadre local. Un gol de Quin al 64 ‘i un altre d’Alfonso al contraatac en el temps afegit van donar la victòria i el pas de ronda al conjunt blavós.
Després del partit al Miniestadi, no estava tot dit. Tot i la renda de dos gols a favor de la UD Melilla, el Vila-real B va saltar al Álvarez Clar amb la convicció de donar-li la volta a l’eliminatòria. Els primers 20 minuts van ser una allau de futbol dels nois de Miguel Álvarez, que van poder avançar-se fins en dues ocasions en accions a pilota aturada. A la primera, Simó no va aconseguir introduir a la porteria rival una pilota perllongat per Mario, mentre que, a la segona, un cop de cap d’un futbolista groc es va estavellar al travesser.
El doble ensurt va despertar a la UD Melilla, que, tres minuts després, gairebé aprofita un desajust defensiu dels grocs. El partit arribava a la mitja hora de joc amb alternança en el joc entre els dos equips.
Els últims minuts del primer temps van tornar a reactivar a l’escaire dirigida per Miguel Álvarez. Al minut 41 ‘, Mario González avançava als grocs amb un cop de cap, després d’una gran assistència lateral de Xavi Quintillà. Abans del descans, Simó va poder anotar el segon gol, però va estavellar el seu xut al porter local.
La segona meitat va començar amb el Vila-real B refermant la porteria blavosa. Els grocs van saltar al verd del Álvarez Clar amb determinació i amb l’objectiu de signar el 0-2 entre cella i cella. Al minut 55, Mario González va posar en dificultats a Barri amb un xut des de la frontal. El Submarí posava contra les cordes a la UD Melilla, que vivia el seu pitjor moment de tota la trobada.
Al 64 ‘, i amb el Submarí dominant el xoc, la UD Melilla va aconseguir el gol de la igualada. Quin va rebre una passada de Traoré, es va regirar a l’àrea i va creuar la pilota, enviant al fons de la xarxa. La diana no va alterar els plans dels grocs que van seguir lluitant per la remuntada.
Al minut 87, Mario va estavellar novament l’esfèric al travesser. Amb el Vila-real B completament bolcat a l’atac ja en el temps afegit, la UD Melilla va signar, al contraatac, el segon gol del partit per mediació d’Alfonso.
Després de la derrota, el Mini Submarí posa fi a la fase d’ascens a Segona Divisió en primera ronda i conclou una fantàstica temporada, la segona consecutiva en què el conjunt de Miguel Álvarez es classifica pel ‘play-off’ d’ascens a la categoria de plata del futbol espanyol.
Fitxa tècnica:
UD Melilla: Daniel Barri; José Romero, Jilmar, Richi, Chakla; Alfonso Martín, Otegui (Álvaro, m. 82), Òscar Garcia (Igor Martínez, m. 87), Heber Pena (Traoré, m. 45); Quin i Ruano.
Vila-real B: Diego Fuoli; Andrei, Castanyer (Riera, m. 75), Roger, Quintillà; Ramón Bueno, Iván Martín, Morlanes (Akalé, m. 70); Simón (Nikola, m. 60), Villa i Mario.
Gols: 0-1. Min. 41: Mario González. 1-1. Min. 64: Quin. 2-1. Min. 92: Alfonso.
Àrbitre: Francisco José Hernández (Comitè extremeny). Va amonestar als locals Jilmar, Richi i Alfonso; així com als visitants Andrei, Ramon i Castaño.
Incidències: Partit de tornada de la primera ronda de la fase d’ascens a Segona Divisió entre la UD Melilla i el Vila-real B celebrat al Álvarez Clar. Es va guardar un minut de silenci en memòria del futbolista sevillà José Antonio Reyes, mort recentment en un accident de trànsit.