El ValenciaCF s’imposa al Chelsea en el primer partit del grup H de la UEFA Champions League (0 a 1)
Amb l’entrada de Kondogbia a l’eix de la medul·lar, Celades va moure la peça de Coquelin a la banda dreta, estant molt atent a les incorporacions de Marc Alonso. Cheryshev va ocupar el flanc esquerre. I el sistema era flexible; en defensa era un 1-4-4-2 que es transformava a l’1-4-3-3 en atac. Aquest era el pla per a l’estrena a la Champions, i encara que inicialment la pilota ho controlava el Chelsea FC, la realitat era que no aconseguien crear perill. I a la mínima que el València CF podia sentir-se amenaçat … irrompia amb força i contundència Gabriel Paulista l’encreuament.
Sense desesperar-se, a poc a poc l’equip va començar a trobar a Rodrigo. Quina jugadoràs! L’hispanobrasiler es despenjava entre línies, apareixia per la banda dreta i la seva qualitat unida a la intel·ligència en les seves decisions van encendre el senyal d’alarma en el conjunt local. Amb Gameiro de ‘9’, el València CF va començar a combinar de primeres i donava gust veure-ho. Només va faltar, que no és gens fàcil, concretar alguna d’aquestes accions trenades més pròpies d’una partida a la Play.
Parejo no va arribar a un lliurament de Coquelin en el minut 25, a Gameiro li va robar la pilota Tomori quan es disposava a rematar, després Rodrigo va provar fortuna amb un xut llarg que va donar a Gameiro … Dominava clarament el València CF, disposat a donar un cop sobre de la taula, al qual només se li encongia el cor amb les rematades de Willian abans d’arribar al descans. Menció especial la rematada en la prolongació del primer temps, però aquí va aparèixer Cillessen com un gegant per repel·lir el violent rematada.
No va variar el guió després del descans. Serietat màxima enrere, sense patir, fins de nou anar avançant metres. I amb un ‘gran’ Kondogbia, omnipresent recuperant pilotes i jugant de primeres. Al minut 55 de partit, un servei de córner cuinat en botica va estar molt a prop d’acabar en gol, però la rematada de Gameiro després d’un perfecte desmarcatge va marxar alt. Quina llàstima! Aviat va arribar la rèplica, però va tornar a aparèixer Cillessen per treure una mà salvadora evitant el gol de Marcos Alonso de falta directa. Una parada per gaudir veient-la repetida.
Una cosa bona anava a arribar, perquè aquesta acció no li va ficar l’ensurt al cos al València CF, que seguia traient les ungles buscant el gol. El vestuari tenia fam de victòria. I una de les formes per arribar al gol és l’estratègia. La mà de Celades es va notar en aquesta faceta, s’interpretaven bé les accions, només va faltar finalitzar-les bé, objectiu que va complir Rodrigo després d’un excel·lent servei de Parejo en el minut 74 de partit. El grup es va fondre en una pinya. Rodrigo va esclatar d’alegria, com tots els seus companys i la banqueta. S’ho mereixien. Som-hi!
S’havia fet el primer pas, calia conservar aquest avantatge i va arribar el moment de patir. El Chelsea FC va penjar moltes pilotes a l’àrea, i en un d’ells l’esfèric va colpejar a la mà de Wass. Va intervenir el VAR, el col·legiat es va acostar a la pantalla i va decidir assenyalar penal. No hauria estat just l’empat. Barkley li va demanar a Willian llançar la pena màxima, va assumir la responsabilitat i el jugador del Chelsea FC va enviar la pilota alta, fregant el travesser. ¡Vamossss! Encara calia patir, però quan una pilota amenaçava la porteria valencianista apareixia Cillessen, com va tornar a passar en el minut 93 de partit amb una altra falta llançada per Marcos Alonso. I es va acabar, sumant tres punts d’un gran valor per iniciar la Champions League amb bon peu. Chapeau!
Fitxa tècnica:
0. Chelsea FC: Kepa, Zouma (Giroud, min. 72), A. Christensen, Tomori, Azpilicueta ©, Kovacic (Barkley, min. 79), Jorginho, Alonso, Mount (Pedro, min. 15), Willian i Abraham .
1. València CF: Cillessen, Wass, Garay, G. Paulista, Gayà, Kondogbia, Coquelin, Parejo ©, Cheryshev (Diakhaby, min. 90 + 2), Rodrigo (Kang In, min. 89) i Gameiro (Maxi Gómez, min. 69).
Gols: 0-1, min. 74: Rodrigo.
Àrbitre: cüneyt çakır (Turquia). Va amonestar als locals Jorginho (32 ‘); i als futbolistes del València CF Coquelin (8 ‘).
Incidències: Partit corresponent a la jornada 1 de l’ ‘Grup H’ de la Lliga de Campions jugat a Stamford Bridge davant 39.469 espectadors