El ValenciaCF aconsegueix eliminar al Getafe i accedir a semifinals de la copa del rei
El València CF va aconseguir classificar-se brillantment per a les semifinals de la Copa del Rei després d’imposar aquest dimarts al Getafe CF per un increïble 3-1 en la tornada de quarts, en un emocionant partit en què va ser insistent, competitiu, lluitador, ambiciós i que, finalment, es va endur la valuosíssima recompensa de la remuntada amb un triplet golejador de Rodrigo, l’últim en el sospir final del descompte de la segona meitat. La bogeria es va apoderar de tot Mestalla i l’afició va embogir amb la gesta dels seus jugadors que segueixen vius en aquesta preciosa competició de la Copa del Rei.
El xoc es presentava molt complicat després de la derrota de la passada setmana a Getafe per 1-0, de manera que tocava remuntar davant l’afició en una d’aquestes esperades nits màgiques de Copa. Marcelino ho va tenir clar a formar un ‘onze’ amb els jugadors més habituals de la temporada. Però molt aviat, als quaranta segons, tot se’n va anar en orris va veure com Jorge Molina feia el 0-1 d’un xut que es va colar molt ajustat en el marc de Jaume Doménech. El que ningú esperava succeir i de la forma més cruel possible.
La reacció del València CF va ser ràpida i Rodrigo a punt va estar d’aconseguir l’empat al minut 4 amb un xut que el porter Chichizola enviar a córner. Era una allau total d’accions d’atac davant un Getafe que amb el regal del gol va arriscar encara menys del que tenia pensat. Calia ser un martell piló i, a poc a poc, desgastar l’espessa defensa visitant. No quedava una altra fórmula de ser insistent.
La pressió era màxima. Els de Mestalla buscaven per tots els mitjans obrir el cadenat del Getafe i, la veritat, és que van merèixer el premi del gol. Per la dreta, per l’esquerra, pel centre, per baix, per alt … era un setge que no es recompensava al marcador. En el descompte del primer temps una sortida en fals del porter visitant va poder tenir conseqüències, però el núvol de cames va impedir qualsevol rematada entre els tres pals.
Calia una gesta heroica per al tram decisiu. Restaven 45 intensos minuts per davant i la necessitat imperiosa de marcar tres gols i no encaixar cap més per seguir endavant a la Copa. I a més el VAR va anul·lar l’empat de Santi Mina en el minut 53. Més coses en contra era impossible. Cheryshev va entrar per Wass per ficar-se per l’esquerra, Ferran a la dreta i Carlos Soler costat de Parejo al centre del camp. Tocava moure l’esquema en un desig urgent de marcar com més aviat millor i mantenir la flama de la il·lusió.
I això va succeir. Passada la hora de joc una assistència de l’internacional rus va ser aprofitada per Rodrigo per fer el 1-1. L’internacional espanyol s’estrenava en aquest torneig. Mestalla va explotar d’alegria i va cridar el famós ‘a per ells’ que va contagiar encara més les emocions dels valencianistes que sí que era possible la remuntada. Jaume va ajudar amb una parada antològica als peus de Mata. I Hugo Dur rematar de cap mal amb tot a favor.
Al minut 70 va entrar Kang In per donar encara més calor a l’atac blanc-. I en el minut 73 Djené va rebre la cartolina vermella després d’una entrada a Santi Mina que va suposar la segona groga de la nit. Amb un jugador més el València CF va provar el miracle davant un enemic ja totalment atrinxerat. Gameiro va entrar en l’últim instant. I Rodrigo va tornar boja a la graderia amb el segon en el descompte de la segona meitat. Era possible. I això va succeir quan Rodrigo va establir el definitiu tercer gol de la nit en un moment màgic, espectacular, brillant i decisiu.
El més important va ser la victòria, la remuntada, els tres gols de Rodrigo, la classificació per a les semifinals de la Copa i, sobretot, la magnífica resposta de Mestalla davant d’una gesta impressionant del València CF en els quarts de final. Bravo jugadors, brau afició. Sou molt grans. Gràcies per aquesta bonica nit de futbol, emocions. Apoteòsic.