El Teatre Principal de Castelló presenta el clàssic ‘El tío Vania’ de Txékhov, protagonitzat per Joel Joan
El Teatre Principal de Castelló, espai de l’Institut Valencià de Cultura, acull el dissabte 25 d’abril, a les 19.00 hores, la representació del clàssic d’Antón Txékhov ‘El tío Vania’. La versió, interpretada per l’actor Joel Joan, és una adaptació de Simon Stephens, traduïda per Joan Sellent i dirigida per Nelson Valente.
La representació, que es pot veure al Teatre Principal de Castelló, és una recreació en format monòleg. Simon Stephens ens proposa una relectura del text de Txékhov, publicat el 1897, que transcorre actualment i fora de la Rússia tsarista.
‘Vania’ és un mosaic de diferents personatges ancorats en una casa pairal, allunyada de la gran ciutat, on vuit personatges passen el que probablement serà el seu darrer estiu allà.
El reconegut actor Joel Joan aborda un desafiament interpretatiu exigent en assumir la representació dels vuit personatges principals de l’obra, valent-se exclusivament de la modulació de la seva veu i els seus moviments, sense recórrer a elements addicionals.
Entre els personatges destaquen Sonia i el seu oncle Iván (Vania), dedicats durant anys a cura de la finca familiar; Alexandre, un envellit director de cinema; o Helena, la seva jove esposa nouvinguda.
‘Vania’ explora emocions profundament humanes com l’enveja, la frustració, la ràbia, el desig no correspost o l’amor impossible, mantenint l’essència de l’univers de Txékhov en un llenguatge contemporani.
L´obra forma part de la programació d´abonament de primavera del Teatre Principal de Castelló. Últimes entrades soltes a la venda a taquilla ia la web de l’IVC.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana