El Tau Castelló s’imposa al Bueno Arena Albacete al pabelló Ciutat de Castelló (77-68)
TAU CASTELLÓ 77
BUENO ARENA ALBACETE 68
TAU CASTELLÓ: Nesbitt (7), Soumbey Alley, Alvarado (7), Bilbao (8), Dijkstra (17) –cinc inicial–; Durán (2), Sabaté (2), Rei (9), Stutz (11), Hook (14) i Sustic. 21 faltes. Sense eliminats.
BO SORRA ALBACETE: Blat (5), Knudsen (7), Ruiz (4), Santana (6), Aurrecoechea (13) –cinc inicial–; Ferrando (12), Raitanen (10), Mejías (11), Moreno i Dimakopoulos. 25 faltes. Eliminat: Mejías.
ÀRBITRES: Francisco Javier Bravo, Pablo Rodríguez i Cristina Adán.
PARCIALS: 6-8, 17-21, 25-30, 31-38 (descans); 43-40, 60-51, 64-60 i 77-68 (final de la trobada).
INCIDÈNCIES: Al voltant de 1500 espectadors al pavelló Ciutat de Castelló. El capità Joan Faner no va jugar per lesió.
El TAU Castelló es va emportar el triomf en el seu compromís davant el Bueno Arena Albacete gràcies al seu sensacional tercer quart davant el combinat manxec, ja que fins aquell moment, els de La Plana van passar serioses dificultats davant un equip de la part baixa de la taula classificatòria . Els visitants van lluitar fins al final, ja que no va faltar certa dosi d’intranquil·litat fins que es va certificar la victòria local, però als manxecs els va passar factura la seva pobra sèrie en els llançaments de 3 punts (9 de 35 a tot el partit).
Després del salt inicial, el conjunt manxec va basar els seus atacs en els llançaments triples, ja que els seus interiors estaven ben subjectes gràcies a la corpulència de Dijkstra i la urpa de Jorge Bilbao. Amb dos triples gairebé seguits, els visitants manaven al marcador amb lleugeres rendes, ja que el TAU no trobava opcions clares per anotar. Per solucionar-ho, Orenga va donar entrada a Stutz i es va notar, ja que el nord-americà va exhibir els múltiples recursos que té per sumar punts amb tres cistelles de la seva firma pràcticament seguides, cosa que va millorar el funcionament dels locals, però no n’hi havia prou per prendre la davantera al lluminós, ja que el primer quart va finalitzar 17-21. La diferència estava en el rebot, ja que els marmessors dominaven clarament.
En el període següent, el problema amb els rebutjos continuava essent evident. A més, la defensa local no mostrava la duresa requerida, especialment a prop del cèrcol a excepció de Bilbao, i així el joc interior manxec treia molt rèdit. La renda del Bueno Arena Albacete va arribar a rondar la desena i gràcies a una sèrie d’accions afortunades del TAU i errors que altres no perdonen per part visitant la cosa no va anar a més. Tot i això, s’ha arribat al descans amb moltes coses per millorar (31-38), sobretot en el rebot, ja que l’Albacete en aquesta faceta dominava clarament per 12-23 a meitat de partit.
La cosa vaja si va canviar a la represa. Tot just saltar a la pista, es va veure els d’Orenga molt més actius en totes les facetes i en només 5 minuts es van posar per davant al lluminós amb un parcial de 12-2. A més, el parcial de rebots en aquest breu interval va ser de 7-2 per als castellonencs, una altra dada molt significativa. El que estava portant en volades al seu equip era sens dubte David Hook, que va fer un meravellós tercer quart amb tres esmaixades i dos triples al seu compte, amanit amb un gran treball defensiu. Amb el festival del suec ben secundat pels seus companys, el TAU estava imparable i passant per sobre del rival. El punt àlgid es va viure amb un triple de Dijkstra (gran partit ofensiu el seu) que va significar la renda màxima (56-43, min. 28). Dos triples seguits del Bueno Arena Albacete els van salvar de morir definitivament a la recta final del tercer quart, al qual es va arribar amb un resultat de 60-51.
La situació va estar sota control per poc temps, ja que les mancances defensives van fer que s’acostessin els visitants i Orenga hagués de sol·licitar temps mort (64-60, min. 34), així que tocava tornar a la intensitat requerida. Va tornar a estrènyer una mica el combinat amfitrió, però es va repetir el que havia viscut poc abans, ja que dos triples marmessors van tornar a donar intranquil·litat (69-65 a 2:42 del final), amb la pertinent pausa tècnica. Va sortir al rescat Alvarado amb dos tirs lliures convertits i una falta en atac provocada per agafar aire. Va costar una mica rematar la feina perquè els visitants van lluitar fins a l’últim sospir encara que sense encert especialment als triples, però finalment el TAU Castelló va poder respirar tranquil amb un triomf que li permet consolidar-se a la zona mitjana de la classificació.
Cronica i Foto: Tau Castelló