El Taller de Reminiscència visita el Ciutat de València
El Levante UD i l’Associació Futbolistes Levante UD han celebrat una de les darreres jornada del Taller de Reminiscència que han organitzat conjuntament amb la residència Ballesol Patacona i la Fundació LALIGA. Es tracta d’utilitzar el sentiment blaugrana per combatre l’oblit i millorar la qualitat de vida dels nostres grans, demostrant que el cor granota batega amb força qualsevol edat.
Una de les darreres sessions és la visita dels integrants de l’equip Ballelevante UD a les instal·lacions de l’Estadi Ciutat de València. Durant la jornada, els residents han pogut conèixer en persona el Secretari Tècnic del Levante UD i exjugador, Héctor Rodas, i els jugadors de la primera plantilla, així com el míster, Luis Castro, i el seu cos tècnic que també es van sumar a aquesta rebuda, compartint xerrades i anècdotes. Els futbolistes han lliurat una bufanda oficial a cadascun dels participants.
El “cos tècnic” de veterans que ha guiat aquesta visita està compost per Juan Barat, José María Carrillo, Antonio Lloret i José Manuel Valero, ia més en aquesta ocasió també s’hi van sumar Miguel Pallardó i Alex Geijo que van acompanyar els residents en un Tour Granota pels racons més emblemàtics de l’estadi amb les explicacions del responsable de Patrimonio Histó.
Per a usuaris com José, Manuel, Otto, Lluís, Carles, Pere, Àngela, Antoni, Consol o Maria, recórrer el túnel de vestidors, trepitjar la gespa o visitar el Raconet ha suposat una experiència extraordinària. Com bé destaquen María Luisa Vivas, directora del centre, i la psicòloga Ana Moret, aquestes dinàmiques són vitals per a l’estimulació cognitiva i el benestar dels nostres grans.
El futbol contra l’oblit
La iniciativa té com a objectiu arribar a la gent gran, a qui els devem molt, i que esdevingués una oportunitat magnífica per fomentar la sensibilització i la conscienciació social amb aquest col·lectiu.
Està demostrat que el futbol pot ser una eina molt efectiva per ajudar a recuperar records, especialment entre les persones que tenen vincles emocionals o records associats a l’esport. I en el cas del futbol, és un esport que ha estat molt present a les seves vides, i amb què reviuen l’emoció de recordar un partit al qual van assistir, una victòria del seu equip o un jugador que van conèixer, de manera que, en finalitzar les 12 sessions, els participants hauran recuperat records i emocions inoblidables.
Informació i Foto: Levante UD