Política

El Servici de Teleassistència Municipal de Valencia podrà duplicar la capacitat per a atendre fins a 12.000 sol·licituds

L’Ajuntament de València ha reservat més de 12 milions d’euros (12.347.896 €) per a la gestió plurianual del Servici de Teleassistència Municipal (STAM), un recurs destinat per a reforçar l’autonomia de persones majors o amb discapacitat o situació de dependència que poden rebre atenció personalitzada i resposta immediata, durant les 24 hores de tots els dies de l’any.

El nou contracte per la gestió indirecta d’este servici tindrà una vigència de tres anys, amb dos possibles pròrrogues d’un any cada una, i garantirà esta prestació municipal vigent des de l’any 1999. A més incrementarà el nombre de persones beneficiàries, fins a 12.000, enfront de les 6.488 persones ateses actualment amb el contracte que finalitzarà el 30 de juny.

Així es desprén de l’acord adoptat per la Junta de Govern Local que ha decidit iniciar el procediment per a adjudicar eixa gestió, aprovar el plec de condicions que ha de complir l’empresa contractada per a tal fi i el gasto corresponent.

Segons l’esmentat plec de condicions, l’empresa que opte a prestar este servici, que connecta a la persona beneficiaria amb un centre de professionals mitjançant un dispositiu que funciona com un telèfon directe d’emergència sense marcar números, haurà de garantir que compta amb els recursos humans, tècnics i materials necessaris i incloure, entre les seues competències, la intervenció social.

Modernització del servici, amb atenció integral

El servici també ha d’incorporar avanços tecnològics, adaptar-se als canvis socials i sanitaris i procurar el suport de les famílies de les persones beneficiàries per a, per exemple, combatre la soledat no desitjada.

Cal recordar que el STAM el poden sol·licitar les persones majors de 60 anys que viuen soles o que conviuen amb altres persones en una situació similar d’edat o discapacitat, així com persones menors de 65 amb una discapacitat reconeguda oficialment o una pensió d’incapacitat permanent. Pel que respecta als requisits per a accedir a este servici, les persones han d’estar empadronades en el municipi de València i tindre cobertes les necessitats bàsiques de vivenda, alimentació i higiene. L’Ajuntament també contempla els ingressos i la capacitat per a poder utilitzar el sistema.

Informació i Foto: Ajuntament de Valencia

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint