El secretari autonòmic de Turisme destaca la importància d’avançar cap a un model turístic responsable i sostenible
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha participat juntament amb el president de la Cambra de Comerç d’Alacant, Carlos Baño, a l’obertura de la jornada ‘Gastronomia Sostenible i Rendible: Claus per a l’èxit’, que organitza Turisme Comunitat Valenciana i la Cambra de Comerç dAlacant.
Francesc Colomer ha destacat la importància d’avançar cap a un model turístic responsable i sostenible i en el paper de l’hostaleria i la gastronomia, “un sector que comprèn bé els grans canvis i les transformacions necessàries i, per tant, no hi ha pla B ni per al planeta, ni per a la sostenibilitat”.
El titular de Turisme ha afirmat que “L’Exquisit Mediterrani té aquests valors i la gastronomia serà punta de llança de la transformació i implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible”.
A més, Colomer ha ressaltat la col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i la Cambra de Comerç d’Alacant en el terreny de la «formació, la qualitat certificada, i la promoció exterior, però sempre com a fil conductor la sostenibilitat».
A la jornada grans xefs i experts gastronòmics han compartit la seva visió sobre com gestionar eficientment els recursos, reduir el malbaratament i promoure una cultura empresarial sostenible.
Així, la xef Susi Díaz, Sol Sostenible de la Guia Repsol aquest 2023; el xef i presentador Alberto Chicote, i la directora de la Guia Repsol, María Ritter, han debatut en una taula rodona moderada per la periodista i escriptora alacantina Mónica Carrillo, sobre la importància de la sostenibilitat, la rendibilitat i la digitalització a la indústria gastronòmica .
Informació i Foto: Generalitat Valenciana