El primer equip masculi del València Basket compta amb el Roig Arena per a la titànica tasca d’intentar tombar l’Olympiacos Piraeus
El primer equip masculí de València Basket disputa el seu tercer partit consecutiu a casa per afrontar un repte que no ha estat capaç d’aconseguir fins ara, vèncer l’Olympiacos Piraeus com a local a la primera visita del conjunt grec al Roig Arena (dimarts 24, 20:30h, Movistar+ Plus) en un matx corresponent a la jornada 33 de l’EuroLegue. L’equip taronja comptarà amb la calor del seu públic en una de les grans nits europees que ens queden per davant aquest curs per lluitar junts i intentar posar fi a la nostra històrica ratxa negativa davant aquest rival a casa, contra el qual ha perdut en els vuit enfrontaments anteriors a València. En una nit en què el conjunt grec iguala l’ASVEL com l’equip contra el qual més vegades ens hem mesurat en competicions europees, el capità Josep Puerto pot jugar el seu partit 115 a l’EuroLeague amb la samarreta taronja, cosa que el convertiria en el jugador amb més partits disputats a la màxima competició continental amb el nostre equip. En un duel apassionant entre dos dels millors atacs de la competició, els homes de Pedro Martínez necessitaran controlar la millor parella interior del torneig (la que formen Vezenkov i Milutinov) i l’anotació dels talentosos jugadors exteriors del conjunt blanc-i-vermell per intentar protegir per primera vegada la seva pista davant aquest oponent. A la primera volta, remuntada a l’últim quart i victòria taronja per 92-99 per posar el 5-12 favorable als grecs a l’històric d’enfrontaments. L’equip taronja està pendent de l’evolució física dels tres jugadors que van estar absents per problemes físics en el partit de diumenge davant de Covirán Granada: Jean Montero, Kameron Taylor i Xabi López-Arostegui. València Basket comença aquesta jornada a la quarta posició de l’EuroLeague amb un balanç de 20-12.
L’Olympiacos Piraeus s’ha consolidat a la segona posició del torneig amb un balanç de 22-11 després de sumar sis victòries en els seus últims vuit partits. I les seves dues úniques derrotes en aquest lapse han estat per un punt a la pista de l’AS Monaco i després de dues pròrrogues a la pista del Zalgiris Kaunas. I afronta aquest partit sense haver hagut de competir aquest cap de setmana en tenir descans a la seva competició domèstica i amb el partit del Roig Arena com la seva única cita de la setmana en haver disputat ja de manera avançada el seu partit de la jornada 34 (en què es va imposar a la pista del Paris Basketball per 87-104). Després de recuperar la setmana passada Vezenkov i Walkup, l’equip blanc-i-vermell té la seva extensa plantilla disponible a excepció dels lesionats de llarga durada Keenan Evans i Moustapha Fall.
Pedro Martínez i Sergio De Larrea analitzen el partit
L’entrenador de València Basket, Pedro Martínez, comentava a la prèvia del matx que «hem d’estar molt orgullosos que puguem dir que, a la jornada 33, Olympiacos és un rival directe. Se m’escapa una mica el riure en dir-ho, perquè em sembla molt fort que sigui així. A principi de temporada això no era així. És un partit que volem jugar amb ambi. partits creient que podíem guanyar-los. I jo crec que el gran mèrit d’aquest equip, o el que jo he percebut d’aquests jugadors, és que sempre creuen que poden guanyar. És a dir, són uns bojos. creuen que poden guanyar Olympiacos.Personalment crec que és molt difícil, perquè és que tenen un equipàs molt bo. tinc cap dubte que aquest temps que hem passat serà millor el mes que ve. Però cal lluitar i donar el nostre màxim.
Per la seva banda, el base Sergio De Larrea assenyalava que afronten els dos partits d’EuroLeague d’aquesta setmana «com dues finals, primer el d’Olimpiacos, hem d’estar-hi centrats. Demà és un dia clau per a nosaltres. El de Partizan ja parlarem, però de moment el d’Olimpiacos és el més important. Al final, el dia del Barça els nostres aficionats és. és un dia més que hem de seguir fent el nostre i l’afició fent el seu, perquè ho fan de deu. Al principi ningú creia que poguéssim arribar aquí jugant contra Olympiacos com un rival directe a les posicions altes, però a mesura que va passant la temporada, ho hem anat creient de mica en mica, vosaltres, nosaltres, l’afició. I crec que això és el que ens impulsa a seguir. Necessitem jugar al nostre ritme, que al final és allò que ens està donant les victòries. Treballar, treballar i defensar com portem fent en els darrers partits”.
Josep Puerto, el jugador taronja amb més partits a EuroLeague
El capità de València Basket, Josep Puerto, va igualar la setmana passada Bojan Dubljevic com el jugador amb més partits d’EuroLeague disputats amb la samarreta del nostre primer equip masculí. L’aler valencià pot disputar demà el seu partit 115 a la màxima competició europea, repartits en cinc temporades diferents, per la qual cosa es pot convertir en solitari en el jugador amb més presències a l’Eurolliga de la història del nostre Club.
Un rival que es nega a caure a València
Olympiacos Piraeus és l’únic equip contra el qual València Basket s’ha enfrontat a les seves nou participacions a l’Eurolliga. Per tant, el conjunt grec es convertirà dimarts al primer i únic equip que visiti per novena temporada diferent la nostra pista en partit de l’EuroLeague. I ho farà després d’haver-se emportat el triomf en les vuit visites anteriors a la Fonteta:
Eurolliga 2003-04. Fase de grups. València Basket 78- Olympiacos Piraeus 90
Eurolliga 2010-11. Top 16. València Basket 79- Olympiacos Piraeus 85
Eurolliga 2014-15. Fase de grups. València Basket 68- Olympiacos Piraeus 71
Eurolliga 2017-18. Lliga Regular. València Basket 64- Olympiacos Piraeus 72
Eurolliga 2019-20. Lliga Regular. València Basket 91- Olympiacos Piraeus 93
Eurolliga 2020-21. Lliga Regular. València Basket 79- Olympiacos Piraeus 88
Eurolliga 2022-23. Lliga Regular. València Basket 85- Olympiacos Piraeus 92
Eurolliga 2023-24. Lliga Regular. València Basket 65- Olympiacos Piraeus 78
El nostre oponent més freqüent en competicions europees
Tot i ser el visitant més habitual en aquest torneig, el conjunt blanc-i-vermell es manté com l’únic equip entre els participants de l’actual edició de l’Eurolliga que València Basket no ha pogut tombar mai com a local en un partit de competició continental. Una dada que cobra especial transcendència si afegim que aquest 18è enfrontament entre aquests dos equips en partit oficial permet a l’Olympiacos Piraeus empatar amb l’LDLC ASVEL Villeurbanne com l’equip contra el qual més vegades hem jugat en tornejos europeus. El balanç fins ara és favorable a l’equip grec per 5-12.
Triomf taronja a la primera volta
A equilibrar una mica aquest històric ha contribuït la ratxa oberta de quatre victòries consecutives que el València Basket ha obtingut a la pista de l’Olympiacos Piraeus. L’última, en el partit de la primera volta disputat el 16 de desembre dins de la jornada 16 i que va acabar amb victòria valenciana per 92-99 després d’una remuntada taronja a l’últim quart després d’arribar a veure’s tretze a baix a onze minuts del final. Reuvers amb 21 punts i Costello amb 14 van ser els millors anotadors del conjunt taronja. Pel que fa a aquest partit, València Basket no ha realitzat cap modificació a la seva plantilla. L’equip grec recupera dos homes que aquell dia estaven absents per lesió (Tyson Ward i Shaquielle McKissic) i ha incorporat tres jugadors: Monte Morris, Cory Joseph i Tyrique Jones.
Un duel anotador davant de l’atac més eficaç
El partit de demà posa cara a cara dos dels millors equips ofensius de la competició. Olympiacos Piraeus és l’equip que anota més (90,5) mentre que València Basket és el tercer que més anota amb 89,8 punts per nit. A més de ser els que més anoten, els grecs són l’equip amb una eficàcia ofensiva millor (1,22 punts per possessió) i lideren la competició en valoració (109,3), assistències (21,4) i en rating net (0,08) com una mostra clara de l’equilibri en el seu joc. Són el segon equip que estira millor dos (59,4%) i el tercer millor en l’eficàcia de tirs de camp (56,7%). Un altre aspecte decisiu al matx serà el control del rebot, ja que es mesuren dos dels equips que millor treballen aquest apartat del joc. València Basket és tercer en rebots totals (37,6) i l’Olympiacos Piraeus és cinquè (36,8), però l’equip grec és el que menys rebots defensius concedeix als seus rivals en tota la competició (21,2), sent el tercer que menys percentatge de rebot ofensiu concedeix (31%)3 i el segon.
Vezenkov-Milutinov: la millor parella interior de l’EuroLeague
Una responsabilitat fonamental en aquest control del rebot recau en la millor parella interior de l’EuroLeague atenent els números, que és la que formen Sasha Vezenkov i Nikola Milutinov. L’ala pivot búlgar és el jugador més valorat de l’Eurolliga amb 23,6 crèdits i també el màxim anotador del torneig amb 19,5 punts, sent el tercer tant en cistelles de dos (4,8) com en tirs lliures (4,4). A més, Vezenkov és el jugador que més rebots defensius captu
ra (5,2) i el cinquè en rebots totals (6,7). El pivot serbi lidera l’Eurolliga tant en rebots totals (7,2) com en rebot ofensiu (3,3). A això Milutinov afegeix 10,9 punts amb un 70,6% en tirs de dues i 3,8 faltes rebudes per ser el tercer jugador més valorat de la competició (20,6 crèdits).
El rival: Olympiacos Piraeus
Vezenkov i Milutinov han estat titulars en tots els partits en què han estat disponibles en un quintet tipus en què sempre els han acompanyat Thomas Walkup i Tyler Dorsey. El base nord-americà nacionalitzat grec és el cinquè que més assistències reparteix (6) amb una targeta de 5,3 punts i 2,6 rebots per a 9,6 de valoració. L’escorta greco-americà és el novè millor anotador de l’Eurolliga amb 16,6 punts, sent el sisè que més triples fica (2,6) amb 2,5 rebots i 2,8 assistències per a 14,5 de valoració. A la posició d’aler des de l’inici s’han anat alternant Tyson Ward (7,2 punts, 3,1 rebots i 2,6 assistències), Kostas Papanikolaou (3,1 punts) i el tercer referent ofensiu, l’internacional francès Evan Fournier (11,7 punts i 2,7 assistències). L’arribada de Tyrique Jones (7,5 punts i 3,9 rebots per a 11,3 de valoració) va augmentar una bateria d’homes grans que ja comptava amb Donta Hall (6,8 punts i 4,7 rebots) i l’amenaça al llançament exterior d’Alec Peters (6,9 punts amb un 40% en triples i 2). Per fora, el fitxatge de Cory Joseph (5,4 punts i 1,9 rebots) ha afegit més fusta a una rotació carregada de talent i capacitat atlètica que allarguen Shaquielle McKissic (3,4 punts), Frank Ntilikina (5 punts i 1,8 assistències) i Monte Morris (2,2 punts i 1,4 assistències).
Segueix el partit a…
Televisió
Movistar+ Plus
Dial 7
Ràdio
Dial
Ràdio Esport
91.4
99.9 Ràdio
99.9, 101.5
À Punt Ràdio
102.2
Ràdio Intereconomia
107.1
Tribuna Esportiva
107.7
Plantilles
PLANTILLA VALÈNCIA BASKET
Núm.
Nom
Naixement
Posició
Alt.
0
Brancou Badio
Senegal
Escolta
1.91
1
Kameron Taylor
EUA
Aler
1.98
2
Josep Port
Espanya
Aler
1.99
3
Nate Reuvers
EUA/Hongria
Pívot
2.11
4
Jaume Pradilla
Espanya
Ala-pívot
2.02
5
Sergio De Larrea
Espanya
Base
2.00
6
Xabi López-Arostegui
Espanya
Aler
2.00
7
Braxton Key
EUA
Ala-pívot
2.03
8
Jean Montero
Rep.Dominicana
Base-Esc
1.88
10
Omari Moore
EUA/MKD
Base-Esc
1.98
12
Neal Sako
França
Pívot
2.10
13
Darius Thompson
EUA/Itàlia
Base
1.93
24
Matt Costello
EUA/CIV
Pívot
2.08
32
Isaac Nogués-González
Espanya
Escolta
1.96
77
Yankuba Sima
Espanya
Pívot
2.11
Pedro Martínez
Entrenador
PLANTILLA OLYMPIACS PIRAEUS
Núm.
Nom
Naixement
Posició
Alt.
0
Thomas Walkup
EUA
Base
1.93
1
Frank Ntilikina
França
Base
1.94
3
Tyson Ward
EUA
Aler
1.98
5
Giannoulis Larentzakis
Grècia
Escolta
1.96
11
Muntanya Morris
EUA
Base
1.88
14
Sasha Vezenkov
Bulgària
Ala-pívot
2.06
16
Kostes Papanikolaou
Grècia
Aler
2.04
22
Tyler Dorsey
Grècia
Escolta
1.96
25
Alec Peters
EUA
Ala-pívot
2.06
33
Nikola Milutinov
Sèrbia
Pívot
2.13
34
Cory Joseph
Canadà
Base
1.88
45
Donta Hall
EUA
Pívot
2.08
77
Shaquielle McKissic
EUA
Aler
1.96
88
Tyrique Jones
EUA
Pívot
2.06
94
Evan Fournier
França
Aler
2.00
Georgios Bartzokas
Entrenador
ÀRBITRES: Milan Nedovic, Milos Koljensic, Kristaps Konstantinovs
Informació i Foto: Valencia Basket