El PPCV sol·licitarà la declaració de zona greument afectada pels grans incendis de la Comunitat Valenciana
El Partit Popular de la Comunitat Valenciana sol·licitarà al Govern d’Espanya la declaració de zona greument afectada per emergència de protecció civil per al territori afectat pels grans incendis que s’han produït a la Comunitat Valenciana. Així ho ha anunciat avui el president del PPCV, Carlos Mazón, que ha destacat la “urgència” d’aquesta declaració “perquè les ajudes arribin com més aviat millor”.
“Sol·licitarem aquesta declaració tant a les Corts com al Congrés dels Diputats i el Senat, tal com preveu la Llei 17/2015, de 9 de juliol, aprovada pel PP. No podem esperar-ho. Precisament perquè les persones són el primer, els ajuts no es poden eternitzar”, ha assenyalat. Aquesta llei recull la concessió dajuts econòmics a particulars per danys a habitatge habitual i estris de primera necessitat que procedeixin, compensacions a corporacions locals per despeses derivades dactuacions inajornables, ajuts per danys en produccions agrícoles, ramaderes i/o forestals o la col·laboració entre administracions per a treballs de restauració forestal i ecològica a les àrees afectades, entre altres mesures.
Mazón ha destacat el suport a la tasca de tots els efectius que participen a les tasques d’extinció dels incendis, especialment greus en els casos de la Vall d’Ebo i de Bejís, i ha assenyalat que la part política “ha de treballar també, posant en marxa els mecanismes oportuns perquè les ajudes no s’eternitzin”.
“Per això ja s’ha de demanar aquesta declaració, per preveure totes les ajudes i posar-les en marxa. Tots els àmbits han de treballar per posar tot de part seva segons les seves competències i s’ha de fer amb la major rapidesa”, ha manifestat.
Informacio i Foto: PP Comunitat Valenciana