Política

El PPCV promourà que els cítrics de tercers països entrin a la UE per un port valencià per portar un control exhaustiu de plagues

La presidenta del Partit Popular de la Comunitat Valenciana (PPCV), Isabel Bonig, ha anunciat avui que el PP portarà al seu programa electoral la reciprocitat amb tercers països en els cítrics en matèria de malalties i plagues de manera que tots els cítrics que entrin en la UE ho facin per un port de la Comunitat per tal de portar un control exhaustiu de tots els contingents.

Bonig s’ha referit d’aquesta manera en una jornada de treball sobre la Política Agrària Comuna (PAC) que ha comptat amb la presència de l’eurodiputada i ponent Esther Herranz, una reunió en la qual han estat representat AVA, La Unió, Intercitrus, UPA , Unió de Cooperatives Agroalimentàries, entre d’altres.

Segons ha explicat, amb el mercat de Sud-àfrica “hi ha molts problemes” fonamentalment aquells relacionats amb la reciprocitat en matèria de malalties. Del que es tracta és de “focalitzar” per poder “desenvolupar un major control” de manera que totes aquestes varietats cítriques entrin per un únic punt de la Comunitat amb personal espanyol, amb uns protocols i uns objectius “clars”.

“Avui totes les organitzacions i tot el sector diuen que cal fer un lobby perquè tots els partits arribem a un consens tal com es vaig plantejar al president Puig”, una proposta que “encara no ha tingut resposta”.

Isabel Bonig ha criticat que l’oficina de la Comunitat Valenciana a Europa, “que sempre ha estat una oficina molt important per defensar el sector, no ha fet res en la redacció de la PAC, no ha fet ni una sola visita ni una aportació a les més de 4.000 al·legacions que ha tingut la PAC ni introduiran ni una sola de les idees força de la Comunitat “.

En referència als plans de Desenvolupament Rural, (PDR) que són finançats per l’Estat i per la UE, ha lamentat que el president Puig “no hagi prestat més dedicació al que és la part agrària, després d’una campanya citrícola molt dolenta “. Així, ha recordat que el PPCV va aconseguir que el comissari d’Agricultura de la Unió Europea “ens donés la seva paraula” per modificar el PDR perquè part dels fons anessin a pal·liar les pèrdues del sector si la Generalitat així ho sol·licitava i en un temps rècord de vuit setmanes. Però, el president Puig, “no ha fet res”.

“Es fan moltes fotos i moltes declaracions però poca gestió per defensar els nostres cítrics. Lamentem que el Govern de Puig faci bandera d’això però no s’ha dignat a reunir-se amb l’oficina de la Comunitat Valenciana o a fer al·legacions en un tema tan important com la PAC “, ha assenyalat.

Per tot això, Bonig ha demanat al President que “es doni pressa” per a la modificació del PDR tal com es va comprometre el comissari europeu.

Informació i Foto: http://www.ppcv.com

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint