El PPCV portarà davant la Fiscalia la situació dels centres de menors perquè «prengui cartes en l’assumpte»
La vicesecretària de Política Social del Partit Popular de la Comunitat Valenciana (PPCV), María José Catalá, ha anunciat avui que el PP està preparant una sèrie de denúncies sobre la situació dels centres de menors de la Comunitat Valenciana i dels nens de 2 a 6 anys tutelats per la Generalitat perquè «prengui cartes en l’assumpte» davant el «caos» del Consell en aquesta matèria.
Catalá s’ha pronunciat en aquests termes després de mantenir una reunió amb els portaveus del PP de Bunyol, Paterna i Llíria per analitzar el «desconcert absolut» que s’ha instal·lat en la política de menors de la Comunitat Valenciana davant les contínues fuites, les baralles, la improvisació, l’amuntegament i les advertències tant de la Fiscalia com del Síndic de Greuges.
Així, ha assenyalat que ja s’han enviat «algunes denúncies i seguirem presentant documentació i informes davant la Fiscalia després de la situació caòtica dels centres perquè no s’atén la recomanació del Síndic de Greuges, ni dels tècnics ni dels professionals i no atén la situació generada en els municipis, ni dels veïns i només queda que actuï la Justícia perquè posi els punts sobre les is a una actuació irresponsable del Consell «.
En aquest sentit, el PP ja ha presentat davant la Fiscalia una denúncia per les mancances, les deficiències i les situació de les instal·lacions on la vicepresidenta del Consell vol ubicar el centre de menors de Llíria, i ultima les denúncies de la resta de localitats que acullen centres de menors i que han viscut «situacions dramàtiques i insostenibles». A més, el PP posarà en coneixement del Ministeri Fiscal la situació dels menors de 2 a 6 anys que estan sota la tutela de la Generalitat.
María José Catalá ha assenyalat que «per a Puig i Oltra el primer ha de ser atendre els fills de la Generalitat, però, el primer per aquest Consell insensible i indolent no són els menors, i això, cal posar-ho en coneixement de la Justícia «.
En aquest sentit, la també portaveu adjunta ha denunciat que un any després del tancament del centre de Montolivet «no hi ha planificació ni informació, el que es deriva en situacions difícils, com l’acordada per l’Ajuntament de Paterna».
Catalá ha recordat que Montolivet es va tancar davant d’una situació «complexa» que va propiciar el trasllat dels menors per part de la vicepresidenta, una actuació que es va fer «sense consens i sense rigor» i sense l’adaptació de les instal·lacions del centre que els acollia malgrat les advertències del Síndic.
Un any després d’aquesta decisió, ha denunciat «la situació continua sent caòtica segueix havent-hi una falta de planificació absoluta d’uns menors que estan sotmesos a un segon nivell de desprotecció i desamparao» per part de l’Administració d’Oltra.
Per tot això, ha avançat que el PP sol·licitarà una reunió dels portaveus i les plataformes amb el President de la Generalitat per «poder transmetre-li de primera mà el que s’està vivint en aquests municipis governats pel PSOE». «Puig ha de prendre les regnes».
Informació i Foto: http://www.ppcv.com