Política

El PPCV exigeix ​​al Govern ia la CHJ que expliquin per què van enviar a casa els agents responsables de vigilar el Poyo

El síndic del Grup Popular a les Corts, Juanfran Pérez, ha assenyalat que “el fals relat del Govern de Pedro Sánchez” pel que fa a la fatídica riuada del 29 d’octubre “ja no se sosté”. “Ara hem conegut que cap dels agents responsables de vigilar barrancs va treballar la fatídica tarda de la dana. I segueixen sense fer res per posar remei a aquesta situació”.

Per al portaveu del GPP “aquesta és una altra mostra del menyspreu total del govern sanchista a la Comunitat Valenciana i del seu desinterès per la prevenció”. En aquest sentit ha afegit que “el Govern de Sánchez era el responsable d’avisar del cabal dels barrancs, infraestructures que porten anys oblidades i que aquell fatídic dia ningú no es va encarregar de vigilar. Si aquests agents, si els tècnics de les CHJ haguessin estat pendents del que devien i avisat en el moment oportú es poguessin haver pogut veure a la gran població molt abans”.

A més, quant als sistemes de mesurament i vigilància dels cabals, Juanfran Pérez ha insistit que la seva implantació és “urgent i essencial” perquè la pluja “no entén de tràmits administratius ni d’esperes”. Davant d’això, el també secretari general dels populars valencians ha remarcat que “tota la Comunitat Valenciana està en perill, des del Baix Segura fins al Baix Maestrat, per la qual cosa ja no ens valen més excuses davant la falta d’inversió d’un Govern que només fa deixar de banda els valencians”.

Un sistema que, d’altra banda, “ahir mateix va demostrar que no és el més fiable, ja que marcava una alerta vermella al barranc del Poyo per un cabal de més de 150 metres cúbics i tot i això estava totalment sec”.

Per contra, el síndic popular ha posat en valor la feina del Consell de Carles Mazón “que està assumint tasques que no són de la seva competència com la neteja del clavegueram, perquè ja no es pot demorar més. Arriba una nova temporada de pluges, aquesta mateixa setmana s’ha activat l’alerta taronja a tota la província d’Alacant, i el Govern no ha mogut un de per netejar lleres ni accelerar els treballs de reconstrucció”.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint